|
|
|
|---|---|
| När jag körde i förra veckan så slocknade acc enheten i min 328 (e36). Den tändes efter några sekunder igen och fläkten gick igång. När jag körde igår så slocknade den helt, men när jag startade bilen två timmar senare fungerade den igen. Ibland lägger den av och startat lägger av och startar hela tiden. Det är bara den gröna lampan på knappen AUTO som lyser när allt annat dör. Vad kan det vara för fel. Tacksam för förslag. | |
|
Hej, Har haft precis samma problem på min e36. När jag hade den inne senast för kontroll sade de att det var fel på någonting inne i burken. Har för mig att han sa att de var tvungna till och byta hela enheten. Dock kommer jag faktiskt inte ihåg exakt vad det var. Det kan vara att det var delar till displayen som var trasig och inte hela enheten. Har för mig att det stod skrivet på kvittot så jag skall nog kika på det och återkomma. Tänkte iaf. få det fixat senare i vår när jag ställer på bilen igen. Återkom gärna med info om kostnad för reparationen. /Mattias |
|
| Har läst i tidigare inlägg att det troligtvis beror på styrmodulen till ACC. Har samma problem med min. Jag kan nog tänka mig att det är ett kännt problem på BMW verkstäderna eftersom det var någon som sa till mig att det inte var samma artikelnummer på den delen dom bytade som på den som satt i från början. Men man skall ju inte lysna på allt som säges. Kan ju vara ett påhitt också. | |
|
Hej, Vad kostade reparationen? Har sett begagnade styrenheter på skroten, men har ingen aning om vad en ny kostar. /Mattias |
|
mr-trobbs |
hej problemet ligger i displayen!! oftas lödningarna släpper!! öpna displayen lödda om igen. 99% felet är kall lödning. m.v.h Robban |
| Om det bara är kallödning i displayen som är problemet borde ju inte fläkten ge upp samtidigt som displayen slocknar, eller... | |
| Om det bara är kallödning i displayen som är problemet borde ju inte fläkten ge upp samtidigt som displayen slocknar, eller... | |
mr-trobbs |
att fläkten ger upp det är på grund av displayen inte funkar!! |
mr-trobbs |
alternativ att fläkten inte funkar är motståndet !! (ligger i bakam handfacket) dålig kontakt med sladden!!du spänna den lite (har samma problem) men min display funkar!! |
|
Låter som glapp eller lödfel på något i ACC:n som påverkar grundfunktionerna, strömförsörjningsdel och spänningsstabbar är vanligast. Om det vore endast bakgrundsbelysningen till displayen så borde inte övriga funktioner t.ex fläkten påverkas. Ni som får besked från BMW typ "bara att byta ut" osv när det gäller el och elektronikmoduler, se till att få behålla den utbytta delen. Jag kan tänka mig att kolla på dessa (gratis givetvis). Om det gick att reparera så kan vi sen försöka sälja på här på BMW-börsen och dela på "inkomsten". Att BMW inte reparerar (låter reparera) beror bl.a. på att de måste lämna garanti osv, och risken finns alltid för att det sen blir en "följetong" osv. FP |
|
| Standardfel!!! Styrenheten behöver bytas (eller ev lagas om möjligt). Kostar ca 3000 kr inkl byte. | |
|
re: mr-trobbs mfl, fråga! Tjena! har problemet att själva fläkten lägger av, alla lampor mm är ok, verkar som det finns en viss "grundfläkt" kvar dock, upp till 3-4 på displayen. Tror du att det kan vara moståndet då? Vad kan man göra åt det, byta ut eller? Mvh Johan |
|
mr-trobbs |
Tjena Ice problemet är ( motståndet) jag tror inte att man behöver byta den. Det är bara spänna åt kontakten På motståndet. Eller byta den bara (om inte funkar med o spänna) för att min hoppar igång ibland. Har varit med att fläkten går på högsta varv eller går inte als , idag som på min bil!! Det är bara våga och tå skruvmejseln det löser seg.:)))) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.