AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
700

Standardfel på E30, hur är era bilar?

_k
31
_kALLE
316i -93
Har ofta när jag satt mig i min 320i E30 -88 funderat över hur pass fräsch inredningen är med tanke på att det är en 17 år gammal bil.

En sak som jag tror är ett vanligt fel har jag, det är ett litet hål uppslitet på framdörrarna framför dörrhandtaget (insidan) på både förar och passagerarsidan.
Fast det känns också som om det är ett litet designmisstag från BMW då många verkar leta efter handtaget längre fram.

Hur ser det ut på era bilar?

Annars så är dom enda riktigt synliga skavankerna på min bil att växelspaksknoppens läder är slitet och på utsidan av sportstolarna (tyg) så är det ganska slitet fas på en rätt liten yta.

Har ni liknande "fel" på era bilar?

Sköna bilar i övrigt!

//Kalle
Inredningsmässigt så är förarstolen det enda som egentligen går att anmärka på. Den är ganska sliten. (Det är en VERKLIG E30 åkomma)

Övriga stolar, dörrsidor, tak, golv, paneler etc. är i mycket gott skick.
Inredningsplasten verkar också hålla mycket hög kvalité på dem.

Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Höjdjusteringen av förarstolen (sport) på min bil är lite bökig då den "kuggar över" ibland. Inga problem för mig då jag sitter i lägsta läget men sambon har lite problem att komma upp de gånger hon lånar bilen. Sedan börjar det synas lite slitage på tyget också på standardstället, ska se om jag kan sy ihop detta innan det går åt skogen. Annars rätt OK inuti.

------
BMW CS #04839
Niclas.S
Precis som Carl L säger, tak, paneler osv. är fräscht men förarstolen är sliten på det vanliga stället.

OO=00=OO
sa
124
saaek
320i -89
mina säten är rätt fräscha, bara ett skitlitet hål i baksätet som morsan sydde ihop åt mig. men spaken till att ställa ryggstödet och höjden på förarstolen är avknäckt, så den är fast i ett läge. :P

taket har glassfläckar eller nått, det ligger smält kola i förvarningsfacket i mittkonsollen och i askoppen bak. dörrsidorna är rätt slitna nertill. sidorna där bak (coupe) sitter lös och plastlisterna vid fönsterna har ramlat av. golvet är skitigt som fan.

annars är den fräsch.. får ta och städa den ordentligt snart. putsade bara av rutorna och dammsugade upp den värsta precis när jag köpte den.

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Spindelleder, hål i förarstol och ibland problem med cylindrarna till hydralkopplingen. = Typiska E30 fel.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.