AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.688

M5.vs Audi S4

Sida 2 av 2
Jag tar iaf Biturbon klart före M5:an om vi pratar e34.

Flåklypa
Jaså ! På viket sätt menar du då... ja har en M5a å ja har kört s4:an å den va bra skön, man känner att de en nyare bil med nyare teknik

Precis av den anledningen du anger. Det är en mycket modernare bil.

Flåklypa
En S4 biturbo kostar ju tre gånger så mycket som en M5 E34...S4 biturbo var tyvärr en besvikelse tycker jag efter en provkörning. En RS2 är en mycket roligare bil för mindre pengar.
Stoooor skillnad på en chippad biturbo och en orginal, verkligen dag och natt.
Tar en biturbo vilken dag som helst före M3 e36 och M5 e34.

En chippad biturbo drar en RS2 i farter över 200 iaf.

Mvh Per
Men en S4 är ju inte rolig att köra, inte en RS4 heller men den går jäkligt bra i alla fall!
Flåklypa: Ja mena inte dig... ja mena inlägget före dig... han sa att M5an är mer bil...

M femman: Varför tycker du inte att dom är roliga att köra ?

Mr
241
MrVain
Audi S2 -96 603whp
VW Passat -00 1.8T
Det här kommer bara dala ut i samma svar som vanligt..

Går inte att gämnföra dessa bilar, M5 e34 är en större bil med mycket motor skoj på sommarn pga bahjulsdriften, en riktig landsvägskryssare.

En S4 biturbo är mindre fyrhjulsdriven och turbo försedd, vilket inebär billigt BPU upgradering med mycket hästar tills man vill ha mer...

På vintern kan jag garantera att de flesta här tycker Audin är roligare och troligen tvärt om på sommaren ;)
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Ta alla siffror med en nypa salt, har ägt en S4-00.

Det är svårt att få till snabba starter med Audin, naturligtvis en mycket bra vinterbil, dock inte så kommunikativ som en BMW.
Naturligtvis går en chippad bil snabbare, åkte med en kompis S4,
den var trimmad till ca 400hk av ACE i Borås, dessutom var den körbar till skillnad mot vissa av Dahlbäcks projekt.

//Stefan
stefan 535:

En S4 skulle jag inte jämföra med BMWs M modeller utan snarare Volvo S60 T5 eller Saab 9-5 Aero. Pigga Svensson bilar men ingen M! En kompis bytte sin super fina orginal RS2 mot en S4 biturbo avant som han chippade hos BSR med utlovade +300 hk men han blev grymmt besviken och bytte den mot en 911 efter någon månad. RS4 har 380 hk, det är en bil som går bra men det skiljer mer än ett chip mot en S4 det kan jag lova...
Det ligget något i det M femman säger. En S4 är mer allround och inte lika snäv i användningsområde som en M3.
Är det hög effekt man är ute efter bör man varken välja BMW eller Audi.

Flåklypa
co
22
corre535
Bmw 535 E34
hur snabb är evo6 0-200km och M3 36 321hk -343 e46?
kan m5 med 340 ge en match?
be
138
berging
M5 E34 91:a
535 E39 V8a
325 E36
Dahlbäck säljer väl bara jävligt dyra klistermärken. Tycker det verkar som alla som har hans chips har ca 500hkr eller mer lite väl påhittade siffror verkar det som enligt mig. Inget ont i den killen han har ju ändå fixat en del som ingen annan lyckats med. Men dessa tester är ju ändå roliga BMW sug motorer mot överladdade värstingar och ändå inte i närheten av M-POWER:-D T
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Audi= respirator
BMW= Orkar andas själv

bayrische gewalt- mit klavier und trompetenklang
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.