|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
p3r: M3 E36 0-100 6.0 - Z4 3.0 0-100 5,9. Prestan är snarlik, om än inte identisk och framförallt något annorlunda karaktär. Och Z4:an kommer ännu mer till sin rätt när nya 3.0an på 258hk letat sig ner. |
|
|
oooo_quatro: Varför skull Maldivenblå vara en nackdel vad gäller priset vid försäljning?? Silverfiskar och gråsuggor finns det ju så många av att det är riktigt TRIST!! När denna trista silver/grå-trend (som hållt på alldeles för länge redan) äntligen lägger sig lär den blå-färgen ge ett högre pris.. /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
|
Caspar: Maldivenblau skapar extra luftmotstånd, det blir mer friktion i accelerationen samt försäkringen är mycket dyrare. Dessutom ryktas det om att dessa är sammasatta av vänsterhänta personer som inte ens kommer från Spartansburg utan pendlar från Hicksville varav kvaliten lider frunktansvärt...eller? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm |
|
|
z3c4ever: LOL! :o) |
|
|
Z3c: Hepp.. Där ser man. Tja i dagen av den informationen så börjar jag första det udda färgvalet av majoriteten.. :-) /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
|
Caspar: Silverfiskar och gråsuggor då tyvårr (?) de populäraste färgerna = lättast att sälja = högst pris. Inget konstigt med det. Har även hört att den Maldivenblå skall rosta lättare ;) |
|
|
Visst, statistiskt sätt bör ju silver och grå vara mera lättsålda då de färgerna är sådana som folk inte har något emot, alla kan köpa en grå bil... Lätt å hålla rent och neutralt mm. Dock kan röd, blå och grön vara färger som vissa inte vill ha= mindre urval potentiella begagnat köpare... Å andra sidan rör det sig inte om en familje bil så man kanske vill ha en liten färgklick på sommaren i kontrast till sin gråa volvo eller vad man nu har som året runt bil. Så rörande färgen kan jag garantera att det INTE är någon andra hands värdes skillnad. Men den blå jag hittade ovan har allt och stora navin till ett hyggligt pris, dock går det redan två blåa i stan så det är inte intressant för min del, vill gärna ha en titan eller en (christer lindarw)röd! |
|
| Förövrigt heter färgen "Blek blå", inte Maldivblå! ;-) | |
|
"alla kan köpa en grå bil".. jovisst.. men många vill ha en sterlinggrå är helt klart snyggast! Känns modernast ... varit det de senaste året ;) Silver regerade ju 99-03 någonting. ja ja.. en himla tur att alla har lite olika smak! VI har en blå vinterbil ;) köpte den för den var billig, inte för den var fin *ler*. Blått är även det en fin färg på Z4.an.. tittat på en på nära håll. Någon färg jag verkligen inte skulle vilja ha är svart - de fina formerna försvinner ju! Man skall nog fundera på vilken färg man är sugen på... o sedan försöka hitta den! Gissar att man ångrar sig om man inte köper den färg man hade tänkt sig :) Sen skall man vara glad om man gillar udda färger - och dessutom lyckas hitta en billig med "rätt" färg. Konkurensen blir mindre om bilen då. |
|
|
Trenden med silver startades denna gång av Audi för ca 5 år sedan. En klok bilhandlare sa till mig en gång när jag var på väg att köpa en pippigul bil i slutet av den trenden att när färgen kommit till VW Polo så är den snart stendöd... Har ej koll på Polo bilarna, har silver kommit till dem nu? I så fall sälj pronto.. Farsan höll på att köpa en silvergråmetallic Merca på sent 70-tal, en svartrykande nylackad skrothög. Bilen köptes aldrig men den satte hemska spår i mig, precis som en rostig Audi 80LS-72 har förstört det märket för evigt... Givetvis är inte blekblå den mest optimala färgen, men klart roligare än alla nyanser av silver/grå... Enligt en undersökning tidigare om färgval vs personlighet så var silver & vit sak samma och det omdömet sa allt (underdåniga rädda mesar typ), får se om jag hittar den infon. Svarta bilar kördes av totalt dominanta människor.. 80% av mina bilar har varit svarta och det vore för mig det självklara valet på en Z4. Funkar dock inte på Z3 då formerna försvinner totalt... :-( Vad var det Fröding skrev en gång.. "Grå, grå, grå är snigeln som kryper på salladshuvudets blad..." Vart är Hobbe förresten?? Han brukar ju alltid bråka med mig om färger.. Ledsen för att tråden har spårat totalt, men den förvirrade ju ändå bara trådskaparen.. Så varför inte fortsätta så... :-) /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
|
Alla BMW som någonsin producerats i färgen Maledivenblau Metallic har dubbelt så mycket effekt som angivet i registreringsbeviset. Det visste ni inte va? Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Hittade inte den artikeln jag sökte, men väl denna guide till bilfärger Länk /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
|
Kalle: För en gångs skull håller jag nog med Dig!! Det är precis som med Bostongrön metallic!! /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
|
3/6 av mina bilar har varit svarta ;) , 1 silver och två grå. Caspar: Vit = Silver i din färgguide *skratt* |
|
|
quatro: I min värld är allt som är ljusare än Bostongrönt vitt... :-) Ni vet väl förresten att ljusa bilar trycks bakåt (i motljus) av solens ljus pga de stora mängder fotoner som studsar i färgen?? Z4 silverfisk, toppfart i medsol = 250km/h i motsol 134km/h!!! Jag vill styra min fart med gasen inte solen!!! :-) /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
|
Har möjligen vissa här rökt något olämpligt ? Alla vet att titaniumsilver är snabbast pga attraktionskraften :) |
|
| Näe, alla vet att Estorilblått är snabbast eftersom färgen istort sett bara synts på bilar med ///M märkning.... | |
|
acey: Alla snackar inte om 0-100. Vad händer efter det tror du? Det skiljer ett par sekunder till 200.. typ 5 eller nått, så lika snabb är den då inte :) Mvh Per |
|
|
Bara uppsynen av en i Titansilver gör att både gröngjöliningar, blåfiskar, gråsuggor, svartsk... och rödrockar blir så impade att de kör långt ner i ett lortigt dike !! Så är det! "Z4 love it" |
|
|
P3r: Du vet här på forumet är ALLA laglydiga och race slutar senast vid 110 om man nu lyckas hitta ett rödlju på motorvägen... :-) Kenta: Syns den överhuvudtaget?? Silver, vit, ljus himmel etc etc... Allt är ju vitt enligt ovan.. :-) /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.