|
|
|
|---|---|
|
Hej Folke du är väll släng på el frågor. Eller jag kanske blandar ihop det med någon annan ? Skulle vilja ha lite tips om hur man kan fixa avbrunna värmetrådar på backspeglarna. Det kan ju inte vara speciellt svårt... Har tänk peta bort skydds hinnan och dit med lite ledande färg eller liknande och sedan skydda lagningen med lite PL400. Vad tror du/ni ??? Mvh Jimmy Carlsson | |
|
Glöm PL-400, du kan skydda med värmetålig tejp, t.ex Kaptontejp, en gulbrun transparent tejp som används som lödmask mm på kretskort. Du kan även kleta på lite tunnt med epoxi. Det finns både speciell silverfärg och repsatser för kretskort som kan vara användbart, en del bilverkstäder har också särskild färg/pasta som man kan reparera elslingor i bakrutor och speglar med. Slutligen, det är dyra droppar... FP |
|
|
Det som funkar bäst är tyvärr nya glas á ca 600:-/st Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Ja jo jag förstod att det var dyra saker men jag tror jag kan komma åt lite grejor gratis, därför framstår 600:-/sida som svindyrt. Den där kapton tejpen kommer jag definitivt åt hur mycket som helst av, färg även så. Tejpen anväder man enbart som ett "operationsskynke" eller ?? menar du att man kan använda det som ett skydd efter man har reparerat slingan. Främsta orsaken är ju att jag inte vill ha in vägsaltet när jag är klar, för då ärgar ju trådarna av igen. Men ett tunt epoxi skikt är ju aldrig fel... Mvh Jimmy Carlsson |
|
|
Kaptontejpen tål ju värme, ag hade nog tvättat med sprit, reparerat och tejpat över, klart! Strimlor av tejpen kan även användas för maskering vid reparationen om nödvändigt. FP |
|
|
Ja men vad är det som säger att kaptontejpen är tät och inte släpper in vägsalt efter några månader. Det är trots allt bara en tejp. jag menar att den skulle börja släppa och släppa in fukt via klisterytan. Mvh Jimmy Carlsson |
|
|
Möjligt. Fast dekaler och annat självhäftande brukar vara rätt så täta ute på karossen osv. Man skulle förmodligen kunna använda vanlig lack också, eller epoxi som sagt. FP |
|
|
Ok ska prova då tid finns. Tack för svaren Mvh Jimmy Carlsson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.