AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.158

Frächa upp svarta plastkåpor

Söker bästa sätt att få tillbaks orignal färgen/finnish på svarta kåpor.Typ dom som sitter bakom ljusen, inneskärmar, kåpa under motorn. När plasten är ny har den som en fet yta. Och vinylglanser ger bara en temporär likhet. Bilen det gäller är en E30. Men tror den släta halvblanka plasten är rätt lika i de flesta modeller.
//M//
Bj
351
Bjarre
BMW 535dT M-sport E61
BMW 540iAT -99
Här kommer ett litet idiot tips som jag själv använt mig av då jag fick hjärnsläpp och tvättade en plastkåpa med t-röd. Som följd av detta blev den så klart helt matt och blek. Jag smörjde in den med ett mycket tunt lager HANDKRÄM, tro det eller ej, men det blev kanon. Du kan ju alltid testa detta då det knapast kan förstöra något. Men det finns säkert andra medel på marknaden.

Mvh. Bjarre
Prova Armor All vinylglans. Finns matt och blank och säljs på mekonomen, Jula m fl. Erkänt bra produkt.
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Hagmans har ett suveränt medel för plast, det innehåller färgpigment så det hålelr länge och tvättas inte bort.

Min bil: Länk
Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
Oljekyld -> Var hittar man det, nåt särskilt ställe eller finns det lite överallt?

___

En, men en BMW.
måla dom det blir bäst då får du bort alla repor och skavanker

"Det Är Inte Farten Som Dödar, Utan Sättet Man Stannar På"
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Vet faktiskt inte på rak arm vem som säljer Hagmans numera, Mekonomen? Autoexperten i mina krokar hade det förut men har numera bara Lahega (vilka också gör suväräna bilvårdsprodukter) och deras motsvarighet har jag inte testat. Möjligt att andra Autoexpertenbutiker fortfarande säljer Hagmans.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.