|
|
|
|---|---|
|
Fick min 523:a påkörd av dement 80-åring beväpnad med volvo i julas! Lämnade in bilen och fick bakre stötfångaren bytt på försäkringen. Efter jag hämtat bilen upptäcker jag att den nya plaststötfångaren är vågig (bucklig) 3-4 mm på ovansidan. Åker tillbaks till verkstan å ska reklamera, men det blev tvärnej! De menar att stötfångarna inte passar riktigt när de är nya (?) å ska "sätta sig" efter "ett tag". Tycker det låter märkligt å ringer två andra BMW-verkstäder vilka aldrig har hört talas om problemet.. Ringer BMW:s huvudkontor som heller inte hört talas om detta men menar att verkstan nog har rätt "dom är ju experter". Någon annan som hört talas om nåt liknande? | |
|
Ta upp det med försäkringsbolaget som betalar kalaset, de har besiktningsmän som kan kontrollera det och säga till verkstaden att dom ska fixa till det om det inte är bra gjort. Att styla en Volvo är som att sminka en gris. |
|
|
Orginaldelar skall ha perfekt passform. Det blev inga andra skador på bilen? Jag blev påkörd bakifrån med förra bilen - allt såg ut som orginal efter reparationen (förutom lackarbetet, men det är en annan historia) ___ "When people are free to do as they please, they usually imitate each other." |
|
|
Har talat med försäkringsbolaget som menar att jag ska reklamera själv till att börja med. Inre stötfångaren (aluminium) är inte bytt, verkstan påstår de har mätt upp att den är rak. Märkligt med tanke på att 240:n blev skrot.. |
|
|
Vilken skitverkstad! Originaldelar ska passa perfekt! Kan det vara så att den inre stötfångaren trots allt har blivit lite krokig, vilket påverkar passformen på den yttre stötfångaren...? // Jögge Länk |
|
|
Verkstaden har kanske mätt upp att den inre stötfångaren är rak, men det kanske är så att hela den inre stötfångaren har förflyttats inåt pga den kraftiga smällen. Då kan den kanske vara rak, fast i helt fel läge... (teori) // Jögge Länk |
|
|
Funderar på att riva skiten själv å kolla, är ju inte så svårt. Trist om de inte går att reklamera sen bara för att man pillat själv. Kanske bäst att vänta "ett tag" å se vad som händer. Borde ju gå att reklamera efter några veckor också. |
|
|
Gör ingenting själv innan du verkligen vet om du kan få det åtgärdat eller inte. Ligger verkstaden som har "fixat" reparationen i Orsa eller Mora? // Jögge Länk |
|
|
Orsa: Be dem gå in i hallen och visa samma fenomen på någon ny femma. Givetvis inte en e60 då, utan en sen e39a. Rent skitsnack är vad de är. Hur plast skall kunna sätta sig skulle jag verkligen vilja veta. De är dock väldigt vanligt att de reparerar kofångare idag, så se till att det verkligen är en ny kofångare du fått. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jögge38: Inte i dalarna alls. Verkstan ligger i Södertälje och har alltid uppfört sig korrekt förut. (Orsa är jämtska för Olsson) wendtan: Stötfångaren är bytt för den gamla var bara slarver. Dock kan den ju vara från skroten.. Verkstan påstod iallafall att den var ny. Tog upp det där med nya bilar med BMW-HK och det gäller naturligtvis inte dessa. Skulle se ut om bilarna var tvungen att lagras några månader innan försäljning pga bucklig plast :-() Vet inte om de menar att eftermarknadsgrejer skulle vara sämre. |
|
|
Eftermarknadsgrejer är något som inte är Bmw orginal. De skall vara exakt samma kofångare som de satte på e39 på fabriken som du har fått på din bil. Det är därför de kallas Bmw orginal. Kan dom förklara hur ett "dött" material som plast skall kunna ändra sin struktur? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Ajfan, de var lite fuktigt väder ute.... bilen slog sig, måste köra in i varmgarage så den återtar sin ursprungliga form. :-) ___ "When people are free to do as they please, they usually imitate each other." |
|
|
Bones: jo, och på nya 3-serien finns det även en lampa som börjar lysa när bilen slår sig för mycket så man hinner ut ur bilen innan dörren inte går att öppna :) :) ja hujedamej! nej, plast är ju ett tämligen dött material, jag skulle reklamerat utan att röra det själv, gör du det så slingrar dom sig där...det ska ju passa till 100% om delarna på bilen är raka och hela och det är schyssta grejor dom hänger på! MVH Johan K |
|
|
det kan inte vara så att infärstingen till stötfångaren fått sig en liten törn vid krocken och där av den dåliga passformen, räcker ju med ytterst lite för att den ska slå sig, och verkstaden kanske bara micklade dit den och inte ides kolla om allat var rakt och fint. jag hade aldrig godtagit en sådan reparation, bara du står på dig, även om fbolaget betalat kallaset är det ju du i slutändan som äger och ska leva med bilen. visserligen kanske inte allt går att få till som då bilen var ny men det ska iaf inte synas på den så som det tydligen gör på din |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.