AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
840

Airbag lampan lyser

Eq
10
Equliz
E39 528i -98
E39 lampan har börjat lysa, fått för mig att där är någon svaghet med nån kabel under stolen? Någon som har nått tips?

Sa
449
Sahlin
BMW 530d F11
---Hitta felet nedan---
BMW 335d E91 Såld
BMW 325d E90 Skrot
BMW 523i E39 Såld
MB E430 W210 Såld
BMW 520i E34 Såld
-----MC-----
BMW R1200GS Såld
Hej.
På min e34 var det bara att åka in till BMW och fixa problemet. Dom tog 350:- för det. Dom sa att dom bara hade pluggat i datorn och släckt lampan. Tyvärr är det bara BMW (mej veterligen) som har just det programmet som kan avhjälpa problemet med airbag lampan.

Däremot nämnde dom i förbigående att på nyare modeller kan det ha något att göra med bältessträckaren. Så fattade jag det i alla fall. Då var det visst dyrare att fixa.

Men man kan ju alltid hoppas på det bästa.
Om man inte behöver göra mer än släcka lampan (nolla felminnet) så har man nog tur. Vi har samma problem med vår e34:a och på BMW säger dom att det är mattan under passagerarstolen som det blivit glapp i. Det ska enligt samma killar vara ett rätt vanligt problem och det kostar ett par tusenlappar (runt 2500) att fixa då dom får riva ur klädseln för att komma åt att sätta i en ny matta. Med matta menar jag för övrigt en kontakt"matta" som talar om för airbagen om nån sitter i stolen.
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Var inte det en förlängd garanti på dessa fel på E39'an? Vill ha för mig det iaf.... Ring o kolla med BMW.

MVH David Öfverdahl-Forslöf
ma
358
majtii
F36 4-serie
Jepp, garanti på alla e39'or 96-99 & max 20' mil. Givarkabel som skavs sövder under sätet.
//R
Eq
10
Equliz
E39 528i -98
Garanti?,,,, nja..
Hämtade den i Tyskland för 2 månader sedan, Tror inte bmw tar garanti eller??

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.