|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| i fint skick vad kan en sådan vara värd tacksam för all hjälp | |
-BeeMWe- |
Hur snygg är Britt Ekland ? Snackar vi när hon var 20 eller 60 ? Ge oss lite info om bilen... |
|
-BeeMWe-: Rolig jämförelse :) Men om bilen, 40-80000:- beroende på skick och säljarens iver att bli av med bilen. Intresset för B10 3.5 verkar hursomhelst vara rätt svalt baserat på annonser och diskussioner här på forumet. De flesta köper nog hellre M5 E34 i det prisspannet. /markus |
|
| 10-15,000:- | |
|
Birgersson>>>Nu var det inte en rotfyllning vi diskuterade ;) Jag tycker en hyffsad B10 3,5-88 åtminstone i ett "bra bruksskick" borde vara värd minst 50'...Tror att den blir dyrare ändå framåt vårkanten. Mvh Janne. |
|
|
Men det är ju bara 3,5 motor. Sökte här och alla menar ju att B10 inte är något att ha,, kan lika gärna välja M5. Mycket bättre bil... som jag fick fram det via sökningen. B10 är sämre i allt ju, men jag kanske cyklar i fel skog. |
|
|
Med all respekt Birgersson>>>En Alpina B10 3,5 är oavsett årsmodell trots "bara med 3,5l motor(254hk med kat)???" en suverän vagn med både karaktär och kraft och exklusivitet, en vagn som aldrig hamnar nere i "10-15" tusen om den är i det skick som frågeställaren skrivit.. Pratar vi renoveringsobjekt så kan det väl hända att den hamnar därikring om det är "omfattande reparationer" som krävs för att den ska åka upp en klass i skick.. Mvh Janne. |
|
|
Sök vidare någon annanstans med.. Tror det kan hjälpa till i ditt fall. |
|
|
hmmm , så en b-10 3,5 är sämre i allt....om man jämför med m5......... INTRESSANT......förklara tack ! Billy B-10 Länk |
|
-BeeMWe- |
Ganska lätt att förklara, ska vi börja med motorn?, där det visentliga ligger. Sen har vi väghållning, vissa M5ar ar mycket bättre väghållning. blaaaa bllaaaa blaaaa Enda fördelen med alpinan är att den har samma försäkring som 535an. Utseende är en smaksak. |
|
B10 är en fin bil.. finns det någon alpina öht som kostar udner 20 000 kr? knappast.... men jag skulle aldrig värdera en B10 lika högt som en M5 3.8, det är ju en rätt stor skillnad på bilarna... B10 3.5 värderar jag lika högt som en 540, skulle jag välja så skulle jagförmodligen inte välja alpninan, då den bara har en m30 motor, däremot så skulle jag inte backa för en B10 Bi-turbo... förmodligen den bästa och dyraste versionen av E34. V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
beemwe...ni vet inte så mycket om bmw som ni tror... Billy B-10 Länk |
|
|
Rätt roligt att läsa folks kunskaper om bmw-alpina........ Kan väl hålla med om att en M5:a åker i från en B10-3.5 men det är ju inte allt. Framför allt så är alpina:n en ngt exklusivare bil byggd i ex antal samt så är ju inte M30-motorn ngn originalmaskin...... Om ni har lyssnat på den röda M535:an(E28) med B10-maskin så förstår ni nog vad jag menar..... Ej att förtala M5 då jag har en liknande. Är faktiskt själv på jakt efter en fin B10:a. Tycker det är väldigt tråkigt när okunniga skriver och får folk på fel tankar om fina bilar. Billy: Stå på dig, du har en fin en...... rodge dodge BmwCS #5251 Länk |
|
|
billy , rodge: När jag säger att jag värderar en M5 3.8 högre än B10 3.5, så menar jag inte att det baseras på att M5:an kör i från B10. Det har inget heller med hur mycket man kan sälja bilen för att göra. Utan skulle jag välja, vilken modell hade jag helst tagit. Fullt medveten om att B10 3.5 inte inte har en original M30, men motorn är baserad på m30, grunden i bi-turbo är också m30 (men där finns iaf turbo). Både M5 & Alpina är handbyggda, jag har lyssnat på B10 3.5 och jag har kört några få mil med den också. Fin bil, men jag hade tagit en M5 utan att tveka. Nu vet jag inte om det var mig du syftade på när du skrev, "tråkigt när okunniga skriver och får folk på fel tankar", men det är nog rätt dumt att kalla folk för okunniga när du inte vet hur insatt personen i fråga är, för det skulle kunna vara så att han / hon är betydligt mera insatt / på läst på BMW / Alpina än vad du tror. Vad gäller Alpina eller M , så är det bara smak och eller känslan som avgör och som bekant så tenderar olika personer välja olika bilar. det är lika dumt som att säga: Det är tråkigt när vissa tror att den bilen de har är den bästa som finns och att ingen annan bil kan mäta sig med den och inte kan fatta andra kanske inte håller med dem. Men visst jag håller med, 10 - 15 000 är löjligt lågt för en alpina och 3.5 borde ligga på minst 50 000 kr om den är i fint skick och väldokumenterad. V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Mugge: Det va absolut inte riktat personligt till dig utan mer i allmänhet om folk som skriver.... Skulle kanske själv välja en M5-3.8L men det hör ju inte hit, frågan va ju vad en B10:a va värd. Sedan att folk värderade Alpina:n till nästan 0....... Det va det jag reagerade mest på, resten är ju som du skriver personligt. Måste få reagera,tycker det är okunnighet att värdera en B10:a till Volvo 740 priser....... rodge dodge BmwCS #5251 Länk |
|
|
Lappen: Absolut värd från 50´ , extremt fint skick uppåt 100´ Är du spekulant på någon? rodge dodge BmwCS #5251 Länk |
|
|
Kan lägga till att vissa blir väldigt imponerade av B10 3,5 på de träffar jag varit på med min bil. Citat: Fan.. jag trodde jag skulle åka ifrån dig. Den går ju riktigt bra.. har du gjort något mer med bilen? Svar: Nopp,, helt original.. i motor. Just detta citat kommer från en M3 3,2 -98. Och liknande komentarer har jag även fått av M5 3,8 ägare. Så visst är den underskattad av folk, och i detta tror jag att det ligger en del okunskap om just Alpina o deras effekt uppgifter. Sedan ska man inte tro att man kan sätta sig i en bil och köra några mil för att då känna bilen. Att vänja sig vid en bil tar nog lite längre tid,, Just kunna bruka den på rätt sätt vid krävande körning, och att veta var effekt mm ligger. Sedan finns det alltid personer som hellre väljer något annat än vad just du tycker passar dig och din person. Detta är inte så mycket man kan ändra på.. bara att köpa läget som sagt var. Och sedan -BeeMWe- så tror jag att du kan var lite för snabb i ditt skrivande innan tanken kommer. Försäkring mm är det en väsentlig skillnad på, dyr som attan.. Samma klass som M5. Sedan skiljer det på bra mycket mer än bla bla.. Om nu detta forum ska ge information och inte bara dyngsnack. |
|
|
visst jag håller med... man måste kunna köra bilen, räcker inte med att ha en snabb bil... att du kör i från en M5 3.8 så tror jag att det ligger en hel del i förarens skicklighet. Jag var itne så värst imponerad över draget hos B10, kanske för att jag hade för höga förväntningar, men visst gick den bra... sen kan jag hålla med om att man måste ha mer än ett fåtal mil bakom ratten för att kunna bilen. men det var inet min bil så jag kunde ju inte bara köra hur mkt som helst med den... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
-BeeMWe- |
B10 Alpina: Jag vidhåller fortfarande att M5an är en bättre bil, om du kunde förklara för mig varför alpinan är bättre och sluta vara så stjärtigt sur ? Låter Mugges ord förklara mina |
|
Att 0-100 inte är b-10 ' ans starka sida trodde jag ni redan visste (vissa "verkar" ju veta allt om bmw / alpina) vill man har en raket-bil så ska man nog satsa på bi-turbon.... Men den är inte slö....som vissa tror här... För övrigt så håller jag med B10 Alpina , bra skrivet grabben !!!!! Billy B-10 Länk |
|
|
1. Ingen som har sagt att B10 3.5 är slö, visa mig isf var ngn har sagt det! 2. Vem har sagt något om 0-100? Visa mig var ngn har sagt ngt om 0-100! V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.