|
|
|
|---|---|
parolof |
Bytte yttertempgivare i helgen, eller snarare satte dit en för att den saknades. Det visar (som bekant) -37 på displayen när den saknas. Ett fenomen som kanske inte all känner till är att det tar ett bra tag innan den visar riktigt igen. Direkt efter att ha monterat den så visade den -36.2, lite bättre kanske men inte helt rätt. Ett dygn senare ungefär så visar den riktigt, skumt men sant. |
| Du slipper det fenomenet genom att antingen lossa på batterikabeln eller att lossa på kontaktstycket på yttertemp/dator efter att du monterat dit den nya givaren. | |
parolof |
misstänkte det, men jag blev så trött att jag gick och tog en öl och lät skräpet självläka istället;-) |
|
Kör bilen så tickar den ner till rätt temp! Kör en tio minuter en kvart, efter ett tag börjar den gå ner , och till slut visar den rätt ute temp! 100% säkert! |
|
|
En fråga till parolof: Var sitter den nämda givaren på E36:an jag skulle också ha satt dit en men hittar inte kontakt stycket... BMW is like a women: High Temprament, But Beutiful angleeys... |
|
parolof |
den sitter i kylkanalen som går från spoilern till hjulhuset på förarsidan |
| Jag har en 316i från 96. I den kanalen kan jag inte se att något sitter. Är den synlig? | |
|
Ja den är synlig. Den sticker in i kylkanalen som en liten "pinne" En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
Ekin |
är det en kontakt med tre "stift"? jag har nämligen en sån kontakt som bara hänger. |
|
hmm..ne den har bara två. På min i alla fall En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Hei, Har computer med yttertemp, og har kjøpt ny føler. Men får den ikke til å gi noe utslag på displayet? Det er ikke originalt montert computer. Jeg lurte på hvilken fargekombinasjon som skal kobles til temp-sensoren? |
|
parolof |
om jag inte missminner mej, var det en blå och en brun/orange kabel till yttertempgivaren, men jag har inte samma bil som du |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.