AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
763

BMW 750 vs. Alfa Romeo

KalleSångberg
Hejsan!

Jag har en liten fråga. Har alltid gillat alfa och tycker det är rätt så pålitliga bilar. Även de har ett väldigt ont rykte omkring sig. Har haft Alfa 164 3,0, Alfa 75 3,0 och en gtv2000. Fina bilar enlige mig om man inte är så kräsen på ljudnivå.

Till saken. Alfa har väl aldrig varit kända för att ha låga drivskostnader med service, försäkringar soppa och liknande. Driftsäkerheten tycker jag har vart helt okey inge större saker utan små plåtter som mest. Om man jämför e32 750 på den punkten driftsäkerhet och kostnader bortse från bränsle hur vilken nivå ligger båda bilarna på? Bmw lär ju ha en kvalitet som är väldigt mkt högre men just driftsäkerheten. Sitter i en 240 just nu som jag är så jäkla less på. den dricker en 1,6liter milen med så ja..soppa är jag inte rädd att få betala för...

Vore glad för seriösa svar och inte samma gamla vanliga att alfa suger.

MVH/ Kalle
Har en jobbarkompis som är totalt 100% Alfa-neurotiker och inte ens han tycker att Alfa har bra kvalitet (även om det tidvis bär honom emot att erkänna). Kul när man ser honom komma åkandes till jobbet i sin morsas gamla SAAB för att Alfan har levt sitt eget lilla liv.. Men visst har Alfa sin egna lilla charm :)

----
Rasen nicht reisen
KalleSångberg
Haha ja det kan jag förstå? Ingen som vet eller har någon erfarenheter om driftsäkerheten?
ap
40
ape77
BMW 750iAL -88
Kan ju säga såhär, jag köpte en risig 750iAL -88 förra januari för 19000, åkte 1000mil i den utan att göra ett skit med den o sålde den för 15000, så visst är det driftsäkra bilar, kan inte tänka mig att en Ford skulle funkat lika bra *hehe*

Lampor dog en efter en därimot, i displayer osv. det va lite irriterande, men annars inga problem, o då köpte jag den risig o sålde den risig, satt en i fint skick lär ju vara klockren!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.