|
|
|
|---|---|
Mr_Knight |
Har ett problem som jag inte riktigt vet om det är ett problem men tycker mej inte uppleft det på någon annan bil jag haft.. När jag haft motorvärmaren i min 318is ryker den väldigt mycket om den. När bilen väl kommit upp i arbetstemp ryker det inget.. yttertemp ligger då på runt -1.. Något fel eller brukar det bli så för er? //Martin BMW -Äg den, Kör den, Njut den! |
|
Förmodligen bara kondensvatten i avgassystemet (om röken är vit dvs.), helt normalt. /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
Har samma fenomen på min 323, märker även att om man kör en kort sträcka så kan man få ett tunt vitt lager i oljepåfyllningslocket, men kör man bilen riktigt varm så är det borta. verkar som om det blir mycket kondens nu när temp ligger runt nollan. /Tony |
|
Mr_Knight |
Ja.. måste ha nått med det att göra.. lite lustigt bara att om man vid samma temp. startar bilen utan motorvärmare ryker det i princip ingenting. Har även märkt det som Tony skriver, fast jag har bara uppleft det i själva röret för oljestickan, alltså långt upp på stickan som senare försvinner.. Nånfler som sett sånt? Vanligt? //Martin BMW -Äg den, Kör den, Njut den! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.