|
|
|
|---|---|
|
Som har 33000 mil på nacken , renoverad automatlåda, komfortskinn, 4x elhissar, ellucka, stora färddatorn ,ingen rost ,mm........ ventiltick är det kollat kammen lite nedsliten på 2 ans nock avgas bör bytas..... men vad kan man ta för en med ett sånt fel respektive om den hade varit helt ok ???? Mvh Niklas | |
|
10000kr...tyvärr svårt med mera än så med sliten kam,till o med svårt ev. att få ut dem pengarna...tror jag. Men det är klart ,att säljer du till någon som inte begriper vad "sliten kam" är så kanske du kan få mera. OBS!Jag förutsätter att du nu säger att kammen är sliten till hugade spekulanter.. Bra iofs att lådan var renoverad+att rosten inte "fått fäste". Kanske 25-30' om kammen varit bra.. Mvh Janne. |
|
-BeeMWe- |
Hade kam varit bra och system varit bra. Runt 25(renoverad) 22 orenoverad motor, nu säger jag 8. |
|
Nja tror ni det min kompis sålde bara sitt skinn för 6000 kr,man måste ju kunna få en 15000 i alla fall annars så är det ju bättre att renovera, men jag sitter lite illa till just nu med nyfött barn o allt.... Ja ja det ordnar sig måste finnas någon som vill ha en sån här för mer än 8-10 pix i alla fall !! ?? Mvh Niklas |
|
-BeeMWe- |
nikke25: Spelar ingen roll om skinnet kan säljas för 6 papp, det är aldrig så att man räknar in sånna saker i en bil som är sliten/deffekt till det fulla värdet i sig på marknaden. Har du renoverat en motor för 20 papp i en bil och sedan blir mosad bakifrån har bilen(låt oss säga just bilen ovan) inte ett värde på minst 20 papp bara för det. Komfortskinn skall gå för runt 3 lappar. kanske mindre efter det miltalet. beroende på skick. |
|
Till Janne T & BeeMWee: Menar Ni verkligen att e34 535 är så fruktansvärt iskalla på marknaden just nu? Intressant, jag funderar på att byta min andrabil (e28 528i) mot något lite nyare och mindre rostigt och en e34 535 är helt klart en bil jag skulle kunna tänka mig att bli ägare till. Har någon av Er varit och tittat på någon e34 535 för runt 25-30´ och kan berätta lite om vilket skick man kan förvänta sig att dessa bilar är i så vore jag tacksam. Är det vrak eller är det OK skick? Hur är det med alla dessa e34 535:or som finns på blocket för runt 35-50´ dessa bilarna borde ju isf vara för högt prissatta eller har Ni hört om någon som lyckats sälja för dessa pengar. Sedan har jag ytterligare ett par frågor om Ni har tid. 1. Om man köper en e34 535 för runt 25-30´ idag, vad kan en sådan vara värd om 4-5 år? 2. Vad kostar ett kamaxelbyte på en M30 motor om man gör allt jobb själv? Hoppas att Någon av Er har tid att svara på några av alla mina frågor, det vore hyggligt. Mvh Fredrik PS Förlåt Niklas, attt detta hamnade i Din tråd. DS |
|
|
Fredrik>>> Jag tror att det blir svårt med en 535iA,pga automatlådan...Inget direkt sug efter en 535:a med automat,blir gärna lite "segare" än nöden kräver.. Jag tror säkert att en fin 535i M30 E34 med manuell låda och t.ex skinnsportstolar + kanske även med den otroligt sällsynta diffbromsen, gör att priset stiger en hel del från det jag satte ut för just denna bil vi diskuterar här.. Beträffande vad den är värd om fem år...well,vem vet,men en fräsch 535:a med "rätt utrustning"sjunker inte speciellt mycket mer i värde så, om den hålles i ett bra skick. Kamaxelbytet blir ju en fråga om hur noga du vill göra det,men gissningsvis kring en 5-8'... Mvh Janne. |
|
-BeeMWe- |
Kanske inte iskalla men det fodras lite pengar av ägaren till tex bensin, märkbar skillnad gentemot M20(som visserligen kan fås för under 10 papp skattad/bes idag) och M50 motorn. Sen börjar 540n bli bra billig. För 25-30 hittar du säkert en i bra bruksskick, men vad jag sett på de priserna har jag ännu inte sett någon som varit rostfri(inte kollar bara sett i annons och frågat). De flesta E34er rostar juh vid tanklock och nederkant på dörrar. Jag köpe en 535 91a för 1½ år sedan för 36 med dåliga bussningar i framvagn, 17000 mil och inte en rostfläck, sålde sedan för 42. Så i dagsläget skulle jag inte betala mer än 35 för helt jävligt fin. Lägger du sedan till 15 papp så har du juh en M5 med 3.6 motorn. Så mycket mer anser jag inte att en 535a ska kosta om den inte har ett jävligt lågt miltal. Om 4-5 år gissar jag på runt 10-13 om man bibehåller den i samma skick. 5-6 papp för delar? Man lär inte bara byta kamaxel utan även vippor, packningar, oljerör etc. Fast jag anser att 535 E34 med M30 motor är det bästa BMWköpet just nu, bra konkurent till övervärderade E30 och vanliga 535/m535 E28. Lite mer pondus. |
-BeeMWe- |
Med tanke på våra olika värdringar om 4-5 år kommer en förklaring. En smårostig E28 535 idag men som är i bra bruksskick kostar mellan 7-10 papp, tänk dig då att det är 3 generationer 5-serie framför den. Troligtvis om 4-5 år så finns det en ersättare till nya 5-serien och då blir det samma utgångsläge som för dagens E28 men att E34an är en bättre bil. Bensinen kommer inte heller bli billigare och det gynnar inte M30 motorn. För att inte tänka på att om 4.5 år kommer E39an som är MYCKET hetare än E34an vara en bil för runt 35 papp. 3 gånger så mycket som min värdering av 535 E34 om 5 år och precis vad man skulle kunna säga är samma sak i nuläget E34 kontra E39. |
|
sålde min 535:a årsm -90 för 35' idag..den var iofs mycket fin och jag hade kostat på den en hel del..jag hade ägt bilen i 2,5 år, fick mer för den än vad jag betalade.. en 535:a som är fräsch är värd dom pengarna..jag är imponerad över hur en så gammal bil kan kännas så bra! Kan absolut rekommendera modellen till er som funderar på köp |
|
|
Ok...Min värdering avser det jag skrev,dvs en vagn i ett skick som ägaren haft "råd" att hålla i ett bra skick,inte "smårostig i bruksskick".... Otroligt mycket beroende på "rätt utrustning" som jag också skrev,dvs skinnsport+helst också diffbroms, vilket jag anser som ett "måste" på en 535:a E34. Tyvärr sällsynt med den kombinationen... Det är klart att en "smårostig i bruksskick" hamnar på ett helt annat värde... Mvh Janne. |
|
|
Nikke25....ska du sälja bilen? eller ska du renovera? Maila mej ditt prisförslag.....kan vara intreserad av den. Maila oxå mer info & gärna bild? Hur är det med bes & skatt? Mvh |
|
|
Läste längre upp i listan att diffbromsen är ovanlig på 535 E34 ? har en på min ,mycket trevligt |
|
|
Har titta runt lite efter en 535 E34 och hitta en 535 -92 och undra hur mkt en sån kan vara värd, den har Skinn, AC, stora färddatorn, 4 x elhissar, c-lås med larm, ABS, farthållare, elspeglar, solgardin bak. 24T mil och sv-såld, vet att de är svårt att värdera bilar så men ungefär hur mkt kan man ge för en sådan. Verkar dock vara väldigt svårt att sälja bil just nu oavsett vad man säljer =( MvH Björn |
|
-BeeMWe- |
Beror på färg och vart rosten finns... |
|
Jag har fått intrycket att de flesta bilarna som kommer upp i väderingstrådar udervärderas här på forumet. Tex. min M5 touring som folk värderade till ca 65k och som jag sedan sålde för 80k. prova att annonsera ut den till ett pris som du tycker är ok och se om du får någon intresserad. Det finns folk som hellre köper en rostfri bil med sliten kam än en som börjar bli lite rostig. Faktum är ju att den är värd vad någon är beredd att betala för den. |
|
|
håller med hall112..tror inte att värderingsforumet hade uppskattat värdet på min bil till vad jag sålde den för, så ni som ska sälja bil: sätt ut ett pris som känns rätt..blir inte bilen såld går det ju alltid att sänka priset. Till er som ska köpa: Kolla upp marknaden och jämför, stirra er inte blind på priset på den billigaste på Blocket... Bjärrn: mellan 33 - 42' borde väl vara rimligt om bilen är fräsch och inte i behov av några större reparationer..men som sagt, kolla på bilen och bedöm utifrån det. 535 är en mycket fin bil som "går och går" om den är skött, lycka till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.