|
|
|
|---|---|
|
När jag trycker på kopplingen så får jag ändå inte i växlarna... alltså det är som jag inte trampar på pedalen. Det vi har gjort är att bytt slavcylindern och koplings cylindern. Vi har också luftat och bytt oljan genom hela systemet. Man hör att det gnekar inifrån tryckplattan och det känns som allt funkar, men det gör det inte... Inga vibrationer eller dyligt som tyder på tryckplattan, vi har nu bestämt oss för att riva ner lådan imorn. Nån som har nå bra tips på vad det kan vara? PS har också bytt slangen mellan slav och koplings cylindern. //Jon Länk Race i Hälsingland! | |
|
jag har aldrig haft samma problem, men har läst om flera som haft liknande problem och bland annat har det varit så att kopplingen rostat fast p.g.a att bilen stått en längre tid i ogynsamma väderlekar. MVH Johan K |
|
|
Hmmm låter ju som nått som kan ha hänt, bilen har stått i större delen av 1,5 år.. men vi körde bilen ca 1 mil stats körning före detta hände = mycket kopplande.. Länk Race i Hälsingland! |
|
parolof |
har bilen stått länge kan lamelen fastnat mot tryckplattan, lägg en växel, 1 and eller 2an och starta bilen med kopplingen uppe, då kan det släppa |
|
Har nu rivit ner lådan, var en del rost men så var inte fallet... Tog bort tryckplattan och lamell och det visade sig vara stagen som håller fast fjädrarna på lamelen som hade gått av ? dessa har då lagt sig i tryckplattan och det är troligen där felet ligger... Byter iaf tryckplattan och lamellen ikväll så bilder kommer upp senare Länk Race i Hälsingland! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.