|
|
|
|---|---|
|
någon som har ett hum om vad det kan tänkas kosta att lämna in bilen och få topplockspackningen utbytt. undrar också vad kamremsbyte kan kosta. är det nåt man bör tänka på extra på just BMW, om man vågar sig på att byta ovanstående prylar själv? (har en polare som är händig nämligen. ;) | |
|
jag var iväg till en verkstad och frågade samma sak om min 520 och då fick jag ett svar på 6000:- med planing och sotningspaket, filter, olja, slipning av ventiler etc.. full gas, eller ingen gas |
|
|
hamnar på ungefär 3000:- om du skruvar själv men lämnar in för planing å slipning. inte så svårt att göra själv om man är lite halvhändig... |
|
| okej, måste man plana när man byter packningen? | |
|
jag bytte själv på min bmw gick rätt bra men räkna med att det tar tid jag planade inte min topp en kompis som har bilverkstad kollade toppen med stål linjal å sa att den var inom marginalerna men det klart ska man vara 100% säker så bör man väll plana toppen men det funkade för mej i alla fall jag tror nog att såna som skruvat mycket med bilar ser på toppen rätt bra om den behöver planas bmw forewer |
|
|
hejsna..nu är läget så att toppen har gått på min 535 -89 o tänkte om ni har några bra verkstäder o priser på det. såg ett förslag ovan från paint4fun med bra prisnivå, vilken verkstad va det?? // YrreJ BMW 535iA Glidare |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.