AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.837

Vad tror ni om denna 323 -97 touring?

Sida 2 av 2
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Nu vet jag lite mer om 323:an. En grymt fräck bil måste jag säga. Original m-pkt med spoilers, kjolar, speglar, ratt, växelspaksknopp mm. Snygga aluminiumdetaljer i inredningen. Är mycket seriöst modifierad och optimerad så långt det är gångbart för en gatbil.

Trimmet består av:
Dr Shrick kam
Kamdrev
Ventilfjädrar
Modifierade insprutare
Ombyggt luftintag
Supersprint extraktorgrenrör
Supersprint effektavgassystem
Modifierat styrprogram
Lämnar 235hk och 310nm
(62.800:-)

Väghållning:
Bilstein dämpare
Eibach fjädrar
Eibach fjäderbensstag
Radius 17" fälgar
(44.600:-)

Bromsar:
Tarox skivor
Pagid belägg
Stålomspunna bromsslangar

Stereo:
Mycket exklusiv stereo med bla. extra batteri, slutsteg i bagaget under glasskiva, baslåda, andra högtalare osv.

Har gått endast 8300 mil och är servad var 500:e mil med stämplingar i serviceboken.

Mycket svårvärderad bil då den är väldigt speciell. Antar att med rätt köpare är den värd mycket mer än en standard bil, fast fel köpare skulle aldrig vilja ha bilen...

Några andra åsikter om värdet?

//Daniel
Mycket svårvärderad. Upplänkad b3 är nog omöjlig att registrera i Sverige skulle jag tro pga att det är en ombygd 328. Gällande värdet på 323an känns det som spontant mer ekonomiskt säkert att satsa samma pengar på en Alpina b3.

/Simon
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Mosse:
Ska du sälja? Maila mig med! :)
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Jo, hade man fått tag i en Alpina B3 för de pengarna så hade det varit mer ekonomiskt säkert, du hade gjort en kraftig vinst eftersom det inte finns några touringbilar för de pengarna. En bil som är ombyggd till en Alpina tror jag är svår att sälja, majoriteten som köper en Alpina gör det som entusiaster och entusiaster vill ha original. Då känns faktiskt 323:an säkrare pga av att det inte finns någon direkt kult/entuiaststatus på en original 323, en ombyggd borde således kunna vara värd mer för rätt köpare.

//Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.