AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.838

Vad tror ni om denna 323 -97 touring?

Sida 1 av 2
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Länk

Enda felet ska vara glapp i kliman (elfel?)

Import -97

Servad var 500:e mil

Någon som vet något om bilen? Vad tror ni om köpet?

Ska kolla på bilen i helgen.

//Daniel
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
120 kkr för en bruksbil som inte ens går att besiktiga?

Finns det papper på 250 hk? Och höjer det värdet på den? Att säljaren vill ha igen så mycket som möjligt av sina pengar kan jag förstå....
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Priset är satt till 105' och jag antar att det finns en lite prutmån?

Bilen är besiktigad, varför skulle den inte gå att besiktiga? Jag har aldrig hört talas om någon bilprovning som bänkar bilarna...

Ska finnas papper på allt som är gjort från Östlunds motorsport (de ska även har skött servicen)

Någon annan som har några intressanta åsikter? Kul att höra. Är ju väldigt ovanligt med endast 8000 mil och så välutrustad.

//Daniel
Mycket svårvärderad bil. Skulle värdera en välutrustad standard 323 Touring med dokumenterade 8500mil (Klima, metallic, k-paket, SCHiinn) till ca 70kkr i slutpris ev lite mer av "rätt spekulant".
Jag gissar på att bilen lär skrämma bort fler kunder än den lockar men det är min personliga åsikt, ffa efter några år om man tänkt ha bilen som bruksfordon.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

"Öl byggde denna vackra bil" :-)
Har den 250hk har den samma trimningsgrad som en 3,2l M3 e36. Kortet är taget vid shell braskensbro ser jag iallafall..:). Värderar inte e36/e46 av princip.

/Simon
Håller med Kristoffer_L, vilken är alldeles för dyr. Att bilen är "trimmad" och "stylad" är snarast en nackdel anser jag och förmodligen de flesta andra också.

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
"vilken är alldeles för dyr"=bilen är alldeles för dyr.

God natt :)
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Är det fler som tror att bilen är värd mindre än en original här på forumet?

Borde inte i sådana fall en original 316 vara värd mer än en 328:a? Är ju samma princip om trimmningen är rätt utförd. Är det samma sak med stylingen? Ett fabriksmonterat M-paket drar alltså ner andrahandsvärdet?

Är åsikterna här rent objektiva eller rent subjektiva?

Hitintills låter bilen inte som ett bra köp???

Simon_en
jo visst låter 250 hk lite tveksamt från 2,3l sexan... fast det borde rent teoretiskt vara möjligt och hållbart?

//Daniel
Dannemann:

Orginal freak som jag är så JA

En 316 kan ibland vara mera värd men oftast har 328 ett högre pris. Om du jämför en orginal 316/328 så är självklart priset högre på 328.

Ett fabriksmonterat Mpkt i mina ögon drar upp priset men inte många kroner på en E36 säga 3K.

Nu är jag inte så bra på just e36 men jag hade letat en annan bil, bara tanken att 250h/k var hittar han dom? 8000mil nja.....tusen mil/år min mag känsla säger något annat.

Dannemann,

323an har 2,5liters motor...ologiskt nog....:)

/Simon
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Mm, kom på det precis efter jag skrev inlägget... =)

//Daniel
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Såg fin ut, säkert en rolig bil och den såg mycket välhållen ut.
Dock kan det vara svårt att få ut vettiga pengar för den om du vill sälja den inom några år. Men om du är ute efter en bil att behålla i 3-5 år så är nog inte värdeminskningen värre än andra bilar i den prisklassen.

/Christofer
Danneman:

En 328i är dyrare än en 316 eftersom den är mer eftertraktad pga motorn och utrustningsnivån. Ett original M-paket efterfrågas av många och därför är också efterfrågan generellt större på dessa bilar.

Jag tror inte BMW-köparna är en grupp som generellt är intresserade av "eftertrimmade" bilar pga många faktorer. Dels pga driftsäkerhet, hållbarhet men också prestige och originalfetisch. Och så ska ju bilen gå att sälja i framtiden.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Danne , kolla din mail.
Har en likadan bil till salu... :)
För dyr! Stylinen tycker jag och de flesta andra är ett stort plus. Trimmningen verkar orimlig. Vad är gjort? Finns det broms papper? Miltalet verkar lite lågt men har det varit en utstälnings bil så kanske det kan stämma.
Stylingen, ska det stå!
Ja, priset får ses som ett skämt.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Tänkte se om jag kan få den för 90-95'... och i sådana fall borde priset vara ok. Har haft en 328 touring -95 (fick 84' för den för ett halvår sen) och den tyckte jag var i klenaste laget... Finns inte så mycket annat att välja på... Har sett en 328 touring med 236 bromsade hk till salu för 89' men där var miltalet det dubbla... Alternativ är en Alpina fast där brukar priserna ligga över 150'... Hade varit enklare om det fanns en uppsjö att välja bland =)

//Daniel
Dannemann,

tyschkland då?

/Simon
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Länk

Finns en Alpina B3 -95 10.000mil med tygklädsel och automat för 9199 Eur. Riktigt bra pris måste jag säga. Fast jag är inte förtjust i automatlåda eller tygklädsel. Fast å andra sidan en Alpina, är ju alltid en Alpina...

Är det någon som är vass på tyska och känner för att översätta annonsen?

//Daniel
Daniel: Jag skulle välja Alpinan utan att tveka om den är OK, det är min personliga åsikt. En trimmad, korvkiosk-stylad 323 blir aldrig detsamma. Visserligen är kanske Alpinan generellt lite dyrare men jag är övertygad om att man får igen merkostnaden när det är dags för att sälja den vidare pga att den är originell på ett mer positivt sätt.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

"Öl byggde denna vackra bil" :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.