|
|
|
|---|---|
| hej jag va o besikta bilen gick rakt igenon utan anmärkningar men det tog ett tag när han skulle kolla avgasvärden trodde bilen skulle explodera så som gubben varrva:( titta sen på bes.pappret c.o 2500 va på 0.3 av (0.3) så min fråga är vad kan jag göra för att få ner avgaserna tyckt att den ryker lite när man gasar på...vad är felet? tack till alla på autopower.. mvh jocke | |
| Tanka bilen med k-sprit till nästa besiktning. | |
| Kolla så att du inte har nått avgas läckage före lamdasonden, begövs bara ett litet hål så ger den felaktiga värden dvs mer bränsle än nödvändigt... | |
| vart ser man det?vad är lamdasonden? | |
|
Kan ju vara för att du inte har sotat ur den om du tyckte 2500 rpm var så mycket ;-) Nä men allvarligt, var den varmkörd? sexorna kräver rätt så varma kattar för att dom ska ge bra värden. Är den annars servad med nya stift och olja+filter? kan också ge dåliga värden. _______ //Niklas |
|
|
Lamdan sitter strax före katten, hissa upp bilen och ha den igång, känn med handen runt skarvarna upp mot grenröret etc... Men det är också som Koni säger om du inte har servat den på länge... |
|
|
Det sämsta nu på vintern är att motorn kallnar snabbt och då får man fel avgasvärden. Det är bara köra runt kvateret och varva ut lite mer bil. Sen borde det inte vara några problem tycker jag. Sen som sagt kan emn service göra undervärk! MvH Bmw 4-ever |
|
svintoleffe |
Själv rullade jag igenom med min bil, på 0,0, avgasvärden. Trots trim kam o ökat tryck. Så nu ska det pillas, vill hamna runt en 1 avgasvärden. Länk Min Bmw MVH Leffe |
| tack för alla svar jag har bytt oljan o filter för 300mil sen har inte bytt stiften vad kostar det tro?..bilen va kall när jag körde ner den på besiktningen bor brevid så den va nog kall ser på alla andra bes-papper o det är värden som är lika o ser bra ut...får nog köra den varm till nästa bes..mvh jocke | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.