AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
644

Varför drar min 323á så mycket soppa?

Kr
117
Kruppe
323i-84
325iM-88
Hej!
Har precis köpt en 323-84 som andra bil å jag har märkt att den e väldigt törstig. Den drar i sig typ 1,5 liter per mil å det gör inte ens min lite smått trimmade 325á. Sen så har den "lagt av" några gånger när jag kört lite hårt me den å svängt(både hö å vä). Inte så att den lägger av utan den ligger på ungefär 1000varv men det händer absolut ingenting hur man än leker med gaspedalen för att efter en liten stund varva upp å svarar som vanligt på gasen. Vad kan d vara, har jag nått glapp någonstans lr vad beror detta underliga beteende på?

___
Hellre leva en dag som varg än 1000 år som får!
Ch
103
Chintzy
325 IS - 93
Hej Kruppe!

Finns många med liknande fel, använd sök-funktionen så kommer du hitta fakta så du drunknar.

MVH // Martin
øy
4
øystein
325i cab-95
Lambda sonden?
Kr
117
Kruppe
323i-84
325iM-88
Jag har sök lite men e inte nöjd med det jag hittat, söker väl kanske på fel. E det ingen som kan komma med lite tips om vad det kan vara? Sitter det lamda på den då? Å varför skulle den "lägga av"(läs förklaring ovan) om den inte funka?

___
Al
382
Alpina B6 2.8
Alpina B6 2.8 -86
Bmw 320 -84
Bmw 530 -88
kan det vara så att vajern inte är ordentligt spänd?

att vajern nästan hoppar av gas hjulet?

Alpina Power!
Kr
117
Kruppe
323i-84
325iM-88
Nädå, inge fel på vajern iaf. Den har jag kollat. Det e ju så skumt att den dör liksom fast den e ju igång men det händer inge när man trampar på gasen. En gång när jag stod å vänta på en polare å bilen stod i lite sidolut, tror den luta åt höger å jag stod på tomgången så när vi skulle dra iväg så hände d absolut ingenting när jag försökte gasa. Sen efter en halv minut lr nå så bara fick den liva å svarade på gasen som den ska. Skumt!!

___
Al
382
Alpina B6 2.8
Alpina B6 2.8 -86
Bmw 320 -84
Bmw 530 -88
ja du det lät konstigt.. för när man trycker på gasen borde ju bilen få in soppa i motorn. och skulle fallet vara så att den inte gör det borde den väl stanna av???

jag ska vakta denna tråd. ifall nån har nån lösning. kan ju hända nåpn av mina gamla bilar:=)

Alpina Power!
Kr
117
Kruppe
323i-84
325iM-88
Ja visst e d skumt. Å just att den helt plötsligt bara funkar som den ska oxo:) Skulle vara tacksam för mer tips på vad d kan vara som gör att den sopar i sig så mycket sås oxo. Kan bara inte vara normalt med 1,5liter på en 323á. Min förra 325á åkte jag lätt under litern med ju
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
för tung högerfot kanske? :)

---
King of the road
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Kolla upp luftmängdmätaren...låter som det är vaj på den..
kruppe,rucka på reläet till soppa pumpen,alternativt bytt det...kommer göra susen!

Kr
117
Kruppe
323i-84
325iM-88
Kanon, nu har jag fått några ideer som jag ska kolla upp:) Tackar så mycket.
Tung högerfot kanske jag har men inte så tung att den ska dricka en halvliter mer än en 325á med samma tunga fot:) Plus att min fot knappast har nå med det skumma beteende den har i övrigt.

___
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.