|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Får kolla mailet när jag kommer hem! :-) eller mail om på abdul.oskowi_a_ericsson.com Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Nu har jag varit och besiktigat bilen och fick beröm för blinkersen. Det är troligtvis bara en temporär lösning men jag blev förvånad att det smälte in så bra ändå, blir nog ännu bättre med via. Nå vad tycker ni ska jag behålla denna orginal e39 blinkermodell (fast vita eller grå) eller sätta dit original e30 blinkers? Länk Länk |
|
|
jag har en importerad e30 utan sidoblinkers, men det säger dem inget om på besiktningen, eller vill du bara ha sidoblinkers ändå? Teddan |
|
| Nej jag ville inte ha sidoblinker men ringde och hörde med bilprovningen innan jag satte dit dem och de sa att bilen får underkänt utan sidoblinkers, du kanske har haft tur eller har en bil innan -86? | |
|
Original - absolut!!! Grattis, förresten:-) /Magnus Regn är ju inte så roligt... |
|
|
jag har en 318is från 90. det var visserligen inte jag som tog hem bilen från tyskland, men jag utgår ifrån att bilprovningen inte sa något då heller för det sitter inga sidoblinkers på min bil och när jag besiktade bilen så nämnde dem inte det alls. är det inte lite så att om det inte sitter original så måste man inte sätta dit nått. likadant med katalysator ju. det är lag på att det måste finnas, men på bilar som inte har från början så måste man inte ha sen heller... Teddan |
|
|
Teddan, du har bara haft riktigt mycket tur! Det ska sitta sido blinkers på alla bilar från och med 84 tror jag att det var! Vet fler som kommit undan med det men åkt på det vid senare besiktning, finns bland annat en tråd om det här på forumet. Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
det kan mycket möjligt vara så att jag har haft tur vid den enda besiktningen jag gjort hittils. men bilen har ju hunnit besiktigas några ggr sen den kom till sverige 98, och på olika orter dessutom. så antingen har bilen haft tur överallt eller så är det som jag skrev med originalutförande, men jag vet som sagt inte säkert, så jag ska inte orda mer om det..... men för allas bästa så kan vi väl hoppas för att turen håller i sig =) Teddan |
|
|
hej igen! hittade här en liten text från bilprovningens sida angående ämnet: "Registreringsbevis knutet till en permanent registrering och ett godkänt utförande i ett annat EES-land får tjäna som intyg för säkerhetskrav, då det avser en serietillverkad bil i standardutförande. Utrustningsmässigt kan en viss komplettering/montering i enskilda fall bli nödvändig, till exempel montering av sidomonterade blinkers eller bilbälten." vilket ju måste betyda att om dem godkänner bilen utan sidoblinkers vid första besiktningen så är det okej, annars måste man först montera dessa innan man får den inregistrerad. MVH Teddan |
|
|
Det kan vara så att din bil är "flyttgods", då slipper man sidoblinkers. Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.