|
|
|
|---|---|
|
Halvljuset slocknade plötsligt på höger sida på min fars kära långmilade 735:a, och lampbyte hjälpte inte. Det är heller inte fel på någon säkring och jag synade kablarna åt honom och fann inga brott på dem. Jag vet inte mycket om ellära men jag hade en voltmätare till hands och fick fram spänningen till 9,36 V i kontakten, på det fungerande halvljuset låg den på 12,05 V. Innan jag mätte gjorde jag först rent kontakerna ordentligt, skalade av tejpen och synande kablarna en bit ned utan att finna fel, satte i nya säkringar på de aktuella ställena, och köpte ytterligare en ny lampa, om det var nåt galet med den första tänkte jag. Men inget hjälpte och sedan märkte jag att spänningen inte var som den ska och nu har jag ingen aning vad jag kan göra. Vet någon något om vad som är galet och vad man kan göra för att fixa till det? Det är tyvärr lång verkstadskö fick jag erfara och inte så bra att fara omkring "enögd" så här års heller. -M5 E34 Limousine register Länk | |
|
Låter som LKM gett upp, vet inte vad man kan göra... Mvh |
|
|
Sök på LKM och du kommer att hitta länkar. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
LKM är bytt på den en gång, men bilen har ju gått 515.000 km så det kanske är dags igen, minns inte riktigt hur länge den sista boxen suttit i. Men när den första LKM gick så slocknade båda halvljusen samtidigt, men det kan alltså bara vara så att ett slocknar och det felet ändå ligger i LKM? -M5 E34 Limousine register Länk |
|
Ug-Lee |
Om du tar ur LKM och plockar av plastchassiet så kommer du att se kretskortet, på ena sidan närmast anslutningskontakten så ser du små reläer (ljusa 4kantiga saker) håll så du ser dom, då har du halvljusrelät längst till vänster, kolla så att kontaktytorna är fina på det relät, alltså imellan det fasta och den rörliga delen på relät, ser du en bränd yta så prova med en nagelfil att få rent, var försiktig, för det är ömtåligt, lätt att böja den rörliga delen. kolla samt så att ingen plast har smält på relät och hindrar kontakt ytorna att mötas. Ps" en ny lkm-l kostar ca2300kr " Men jag annonserade här och fick tag på en istort sett på samma kväll.jag gav ca 1/4 av nypris för den |
|
Löd om lödningarna till reläerna också, det kan vara en dålig lödning som släckt ljuset för dig. //Magnus |
|
|
Två separata reläer inuti LKM, läs även detta: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Ug-Lee |
Naj läs för i h-lvete inte det hehe jag fick lyse, samtidigt som jag bestämde mig för att fixa en bättre. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.