AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
672

Kaross delar samma alla Z3?

Bm
73
BmwNike
1969 Dodge Charger RT 440 (Factory Triple Black car!)

M3 E36 95 Röd
Någon som vet om dörrar och skärmar är samma på alla z3 96-02. vet att det är andra bakskärmar å en annan lucka på dom nyare bilarna, är det allt som skiljer dem åt tro...

Åka utan tak e gött!!
Det är inte samma front på alla modellerna. Vet inte riktigt vilken motor som är den minsta med den djupa fronten, men 1.8'an och 1.9'an har inte samma front som 2.8'an t.ex.

Även huvudstrålkastarna skiljer sig, eftersom de fyrcylindriga har fronten utan positionsljusena, sitter dessa i huvudstrålkastarna istället. På modeller med ljusena i stötfångaren är detta hål igensatt. Vet de som fräst upp hålet och skaffat 1.8/1.9'ans lamor och satt dit.

Sen har jag för mig att jag sett riktigt tidiga 1.8'or utan bulan på huven, men detta är inget jag kan verifiera. Teorin är att när de 6 cylindriga modellerna kom blev bulan nödvändig, och att alla modeller fick denna huv då det blir billigare än att ha 2 pressverktyg igång.

Jepp, Åka utan tak e gött.

Fredrik M
Bm
73
BmwNike

M3 E36 95 Röd
Tack för infon Fredrik :-) men det jag undrar är egentligen om man kan ta dörr och fram skärm från en 96a 1.8 och sätta på en 02 3.0 Roadster....

Åka utan tak e gött!!
Om du med skärm menar den lilla plåtbiten där sidoblinkersen sitter. Så skall det såvitt jag vet inte vara några problem, varken med skärm eller dörr.

Kan inte någon med ETK'n tillgänglig kolla om det är samma nr. på dessa prylar?

Fredrik M
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Ja, det är samma nummer: Länk och Länk

/Masten

Z-träff 1 maj Länk
Bm
73
BmwNike

M3 E36 95 Röd
Tack så mycket för hjälpen! Dax å slå till på en 3.0 lätt skadad då! :-)

Åka utan tak e gött!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.