|
|
|
|---|---|
|
... MEN nu gick de inte längre...Klarade besiktningen utan fungerande hastighetsmätare i 3års tid..men idag la dom märke till det på den "obligatoriska" rundan runt byggnaden. =) Finns jue en hel del på forumet om detta med H-mätare,men jag undrar om ngn haft exakt samma *syndrom* 525TDS-92...Endast H-mätaren som spökar allt annat funkar..ibland får den sina *ryck* o fungerar ..ibland kan den *rusa* upp i 180 när man ligger på 70...o sedan lägga av helt o hållet..har kollat givaren o den verkar va helt OK Har hittat ett mätar hus från en 525 Bensin -92..ngn som vet om den passar?,funderar på att jag måste testa o byta det oxxå Vore tacksam för lite råd/Valle | |
|
Valle! Ta en titt efter givaren i bak där sladden går in i bilen där hittades felet på min..min slutade funka så fort det blev blött ute..det var ett knappnålsstort skavsår på höljet så det kom i kontakt med golvet...sen ska du kolla bakom boxen i motorrummet på höger sida dra bort listen en bit som huven ligger mot så ser du en jordskruv i torpedväggen kolla så det är kontakt där |
|
|
Har för mig att mätarhusen för en 525 bensin och 525 TDS inte är samma... bl.a. saknar TDS:en Check controll (finns på 525i) om jag inte är fel ute. V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Prova med att trycka på displayen (eg. det sneda glaster framför) och kolla om det blir bättre. Mvh Thomas... |
|
|
Borde skilja en del på varvräknaren oxå. Tds är ju diesel och rimligtvis borde väl rödmarkeringen ligga vid 5000rpm? och sluta vid 7000? Nåt liknande borde det väl vara iallafall? // Erik ---- No real power -just KCR :) |
|
|
Det är helt olika mätarhus! Prova att göra ett mätartest genom att hålla innen trippknappen och vrida om nyckeln. Då skall alla mätare röra sig och lite siffror komma upp i vägmätaren. Annars är det koll av kabalget vid slutväxeln som gäller, elller givaren i sig. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack: Gto80 Mugge Heinz_Keller o Erik w ...Men jag har tydligen ett "Molte" syndrom,när jag trycker på det snea glaset så hoppa mätaren igång...men asså de e jobbit o köra o trycka hela tiden,den hakar upp sig efter ett tag ändå.. Så asså Molte vad beror detta fel på? Glapp på baksidan någonstans eller? //Valle |
|
|
På min bil hände precis det motsatta, alla mätare förutom hastighetsmätare och varvräknare slutade att fungera. Vad jag gjorde var att jag lossade på mätarhusen, tog ut kontakterna och satte in dem igen så hoppade skiten igång igen. Har du färddator? Och isåfall fungerar alla funktioner i den? Att du trycker på den så att den hoppar igång låter onekligen som att det är glapp precis vid mätarhuset. |
|
|
Glapp i kontakterna til mätarhuset, eller internt glapp mellan något av kretskorten/mätarna som finns i mätarhuset. Jag tippar på det sistnämnda, prova att plocka ur huset och plocka isär det. Se över kontakterna (löd om det behövs) och spraya gärna kontaktspray där det behövs. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.