|
|
|
|---|---|
parolof |
Någon som vet varför orginal tändkablar är så hårresande dyra, man får ju 20 meter universal koppar kabel på biltema eller clas ohlsson för samma pengar, är det ocker eller har jag missat något? |
| Om motståndet sitter i tändhattarna/kabeländarna och är löstagbara så går det utmärkt att köpa kopparkabel, fast om det är så på din -92 är jag tveksam till. | |
parolof |
På denna bilden ser ut som dom går att ta isär Länk men jag har inte vågat prova än, något som provat? |
| Ja då det går att köpa lösa delar borde det inte vara nått problem, frågan är ju om Nr 10 på bilden är klämd fast och man måste ha nya sådana eller om dom går att återanvända. | |
|
på min alpina sitter det biltemas tändkablar (skäms) men dom satt där när jag köpte den. jag fick ett fel på alpinan, den började att rycka.. det var hattarna som inte passade riktigt på stiften. men det är ordnat nu.. Alpina Power! |
|
| Hur gjorde Ni med triggerkablen? Eller det kanske inte finns en sån på era bilar. | |
Paap Reeder |
... köper du lösa kvalitetsdelar - typ BOSCH original - ser prisbilden ut så här: Tändstiftshatt - ca 250:- Kabelsko till Motroniclocket ca 175:- Kabel ca 50:- / meter. Således 12 ( 250+175) + ca 200 gör 5400:-. Originalsatsens pris ligger väl idag på ca 5500-6000:- så vinsten blir inte så stor mot fabriksoriginal. Dessutom måste du "få tillgång till" presstången. Har du inte den kostar enbart tången ca 2500:-. Zumman av kardemumman blir således = gå in på BMW reservdelar och köp original. Snabbt - "billigt" .. vete fanken - men bra blir det. Kan inte säga varför just M70 tydligen är jäkla superkänsliga på tändsidan. Utredning pågår t.v. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.