|
|
|
|---|---|
|
Hej BMW-brödrer/systrar! Har nyligen fått tillökning i familjen, i form av en V12-försedd best vid namn 850Ci. Livet leker, men Sveriges ljuslagar grumlar glädjen något. Det verkar nämligen inte bättre än att BMW lyckats kläma in såväl halvljusen som helljusen OCH dimljusen (!) i pop-up-strålkastarna och eftersom jag tycker att de gör sig bäst i nerfällt läge känns det lite trist att behöva köra runt med dem ständigt uppfällda. MEN! Nu är det ju så att det i fronten sitter, förrutom parkeringsljus, ytterligare två insatser som fungerar som kompletterande helljus (se länken). Min fråga är således: är det möjligt att genom ljusomkoppling och lampbyte "konvertera" de främre helljusen till dimljus? Annars blir det väl till o skriva ihop en riksdagsmotion till hösten... :) Länk Licht an? | |
|
Välkommen till forumet Gratulerar till den fina bilen ;) Hör dig för på "clube31.com", har en rätt aktiv messageboard där du borde kunna få svar på din fråga. MVH, E38B12 |
|
|
Snygg bil föresten grattis BMW- När du älskar att köra |
|
|
Tackar för tips och designsynpunkter :), gör ett försök på ClubE31 men lämnar dörren öppen för förslag & idéer från eventuella e31-gurus här på autopower! F ö vill jag fråga E38B12 hur denne upplevde bilens ljudbild utifrån vid fullgasax i 2:an? ;) Licht an? |
|
|
Becker DTM, Den var faktiskt tystare än vad jag förväntade mig, eder kära 540 låter betydligt mer på samma sträcka. Ljudkulissen var dock märkbart dovare, men samtidigt tämligen tyst upp till högre varv utifrån vagnen betraktat :) MVH, E38B12 |
|
|
tjenar bara byta ut 5 wattarna i parkerings ljusen till 21 w så kan du åka med bara dom tända. MVH Janne (Moderator) i clube31.de |
|
|
Ibland gör man det verkligen onödigt svårt för sig själv... :D Stort tack Janne för denna lika enkla som eleganta lösning! Licht an? |
|
|
Hej igen Inga problem hör gärna av dig igen om du får några problem.Är du intreserad av att träffa likasinnade är du välkomen till www.clube31.de där finns jag och några svenskar till.Är en tysk club men med medlemar från hela europa.Vi brukar ha några mycket trevliga träffar under sommaren nu sist var jag arrangör i helsingborg och det kom ca 20 850 från hela europa.Nästa träff som är spikad är i augusti i PRAG. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.