AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
950

bmw 1-serie = japan

Jag tycker den ser japansk ut. Det betyder dock inte att den är ful för det är den inte. Men någon BMW är det f..n inte.
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Jag tycker att det är en BMW i allra högsta grad, Körglad, mm mm.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Någon BMW är det f-n inte eftersom du tycker den ser japansk ut. Okey. Då tackar jag för ditt konstruktiva försök att starta en diskussion som inte kommer att leda någonvart.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Det var tänkt att vara ett svar i en annan diskution om 1:an men jag råkade klicka fel. Sorry
Visa användare
26
MoMmo
520 -88 Silver
det e sant, den e ful, BMW ska vara stora bilar med sport o komfort känsla ..

BMW: BECAUSE I’AM WORTH IT
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Så gamla 02:an var ingen BMW då???
1-serien är en mycket värdig arvtagare till den klassiska BMW-modell som räddade BMW som fristående biltillverkare och sannolikt som bilmärke. Jag känner igen hela 02:ans filosofi i min 120d: en kompakt, körglad bil, välbyggd och elegant men utan krusiduller. 02:an var långt före sin tid när den kom 1966, liksom 1-serien är hästlängder före sina konkurrenter i storleksklassen. Utseendet är ju - som alltid - en smaksak, visst finns det snyggare BMW men den är tuff och har ett eget formspråk, jag gillar designen bättre och bättre. Körmässigt är det utan minsta tvivel en tvättäkta BMW - den som tvivlar på det kan inte ha kört 1-serien någon längre sträcka!

/// Gunnar E.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.