|
|
|
|---|---|
| om bilen börjar dra mycke olja å de syns på avgasventilerna att dom är jätte nerklottade,kan d va styrningarna såm e slut då????effter att jag hade toppen för att planas så började den dra oerhört mycke olja...troligen har dom bara satt in ventilerna å slipat dom...altså 1:ans ventil kan va till 4:ans cylinder nu!!!!d kan väl aldri va bra eller????? | |
|
om du får blårök när du startar och om du motorbromsar nerför en brantare backe så är det ventiltätningarna..bytte dom på min förra e30 och dom är slut på min nuvarande också! tätningarna är inte dyra, ca 15 kr styck om ens det, sen behöver du ny toppackning, bultar och byt kamremmen samtidigt om det var ett tag sen....gav runt 1300 i material från motornord förförra sommaren MVH Johan K |
|
|
glömde....gör ett komptest, har du bra komp så är kolvringarna ok och det pekar mer på tätningarna, men för att vara helt säker borde man göra ett leakdown test... får du kassa kompvärden så testa att skvätta i en tesked olja i varje cylinder, ökar kompet då så är kolvringarna slitna... MVH Johan K |
|
| har ju totalrenoverat...därför planade jag locket!!!!!d mesta e ju renn bytt!!!!å jag har bytt tätningarna 2 gånger,så d torde inte va problemet!!!!!! | |
| ingen såm har haft samma problem me sin motor!!!! | |
| på många bilar måste man låsa fast ventil tätningarna med locktype annars lossnar dessa så fort man startar motorn om inte ventilstängerna är helt insmorda med olja... | |
| kollade upp d där...dom sitter som gjutna!!!!!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.