AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
460

Original fälgar?

Har nya originalfälgar på M3:an efter att dom andra blev stulna. Dom nya fälgarna är beställda och levererade av en BMW verkstad. I dag när jag stod och tittade på dom såg jag att det inte var nån försänkning där M märket sitter på fälgen utan dom har bara slängt på klistermärket "utan på" fälgen. Kan det va en fabrikationsmiss eller är jag lurad. Kan det verkligen va möjligt att en BMW verkstad har kopior.
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Är det M3 GT fälgar du har? Vet att olika årgångar av den M3-fälgen skiljer sig när det gäller M-märket. På vissa står det MOTORSPORT och på andra inte...
Annars finns det variationer även på andra m-fälgar. T.ex. M-Kontur har M-märke endast på fälgar med bredd 8 tum.

Förklara först exakt vilken fälgmodell du har så ska jag nog kunna luska fram ett bra svar.

Mvh Kjellen

Har en 3.2 Coupe´ -97 och det är dom original fälgarna. På reservhjulet är det en försänkning där M märket sitter så nåt skumt e de ju. Blir nog ett rejält snack med verkstan när jag ställer på bilen igen efter vintern.
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Har hört att M-fälgarna som monterats på bilen dirket från fabrik har ett M-märke "ingjutet" i fälgen. Om man däremot köper sina fälgar hos en BMW-handlare så är det inget M-märke på dom. Vet inte om det är så, men det är vad jag har hört i alla fall!
Patrik T
Jag har en 97:a också. Jag tycker att du ska knalla tillbaka till försäljaren för om det ska vara orginalfälgar så ska märket vara "ingjutet".
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.