AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
852

Nu har man provsuttit E90 :-)

Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jahapp, så har man då provsuttit och klämt på två E90, en 320i och en 320d (inte för att det spelar någon roll). Tyvärr var en provkörning inte möjlig.
Ingen av bilarna hade iDrive så det var den vanliga instrumentpanelen. Kvalitetsintrycket var mycket bra, jag upplevde den som bättre än både 1- och 5-serien. Det var standardstolar i båda bilarna och eftersom jag gillade dem skarpt så måste sportstolarna vara ännu bättre!
Benutrymmet i baksätet var bättre än tidigare, men jag undrar om inte takhöjden var något lägre där bak eftersom jag slog i huvudet.

Ser fram emot en provkörning så småningom! :)

/Masten

Z-träff 1 maj! Länk
Tycker det är synd att förstöra en annars klockren bil med det fula bakdelen! Bakdelen ser ut att vara hämtad ifrån en viss bilmodell ifrån Asien. Usch enligt mig.

Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Just bakdelen har jag haft svårt för när jag sett bilen på bild, i verkligheten ser den dock mycket bättre ut!

/Masten

Z-träff 1 maj! Länk
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Låter bra att det ser bättre ut i verkligheten, bilen är ju ursnygg med reservaton för primera-baklysena
Ja, tänk om de hade kunnat integrera bakdelen från E46 eller kanske rentav E34 - från en helt annan tidsepok. Tänk så finurligt. Primera eller inte, baklysena är utformade för bilen och ser ut som de skall. Vill man ens jämföra E90 med en Primera så rekommenderar jag ett köp av den sistnämnda istället. :P

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Visa användare
219
beni1979
323ci-00_e46
ja fram delen från en e90 och bakdelen från e46 då hade den blivit fin..

Länk
Länk
E90 ser okej ut. Ungefär som vilken ny japanare som helst. Annat var det förr. Långt tillbaka i tiden då E36 (1991) eller E34 (1988) lanserades lirade BMW designmässigt i en egen division. Betänk att Volvos bidrag på den den tiden var 240, 340/440 och 740/940...

Vissa BMW-modeller lirar fortfarande i en egen division designmässigt - se på nya 6-serien, 7-serien och 5-serien.
3-serien är lite mer slätstruken - den skall tilltala fler så att den säljer i tillräckliga volymer.

___
"When people are free to do as they please, they usually imitate each other."
bjoerck:

Skillnaden ligger ju som du själv nämner i att andra tillverkare ligger på en betydligt högre nivå nu än vad de gjorde då. Dock är BMW fortfarande störst, bäst och vackrast. E36 lanserades hösten 1990 ;)

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.