AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
788

Erik! Behöver en E32 Länk - värmesystem

Paap Reeder
Hej Erik!
Får inte ihop "ormboet" av slangar ovanför vä framhjul.
Längesedan jag kopplade förbi den extra värmepumpen p g a att instosen på den gick av. Nu skall jag montera en ny värmepump men kan fanken inte förstå mig på´t .... ty antingen så har slangarna krymp eller så har jag strulat bort ngn slang.

Du brukar ju ha länkbilder.
Behöver "se" ormboetskopplingar.

MVH /// Paap R
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Kanske kan dessa hjälpa dig: Länk
Länk
Länk

Om inte, så finns det fler länkar eller så kan jag rycka ut med min nyinköpta digitalkamera ;-)

Installationsanvisningen för Webaston finns ju också på nätet, det är en annan värmeventil på bilar som som har det.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Paap Reeder
Hej Erik!

Tackar.

Fick se en bra bild även om den var från en bil utan webasto med den extra ventilregulatorn bredvid exp.kärlet.

Skall försöka klura ut ét i morrn.

Sedan får vi ta till digi-kameran.

Tack så länge.

MVH /// Paap R
Paap Reeder
Hej Erik!

I did it!
En slang - den till webasto-versionen - hade kommit undan bland allt 750 bröte ... men när jag väl hittade den så ..... malisch!

Mailade två bilder till dig vilket jag tänkte om du hade möjlighet att lägga upp som länk till övriga så de kan printa och spara ty förr eller senare ..... så är det dags att röja i slangormboet.

Ingen bil har den slangklammertätheten per kubik som en 750 har ovanför vä hjulhus.

MVH /// Paap R
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Gôtt att det löste sig!

Slangtätheten är inte att leka med, tyvärr måste jag byta mina bensinslangar i området - det räckte inte med åtdragning av den lösa slangklämman...

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.