|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| jag tror de beror mycket på att många söker en e30 som första bil. å man har väl inte så bra me slantar när man ska köpa den | |
-BeeMWe- |
Köper man en 325a för 50 papp så skulle jag köpa mig en utan tak och få 10 papp över till bensin. |
|
Givetvis hade man velat ha en helt rostfri E30, men pengarna räcker inte hur långt som helst. Hade dock tur och hittade en bil med lite rost, som skall fixas till. Det blir ingen helrenovering, bilen går som vardagsbil. Men visst tanken har slagit mig, sälja Z3'an och göra iS'en kalasfin. Fast då hade jag ju varit tvungen att skaffa en annan vinterbil. Vi får väl försöka rädda så många E30's vi kan till eftervärlden. Fredrik M |
|
|
Det handlar ju mycket om vad man söker. Vill man ha en billig bruksbil att bara ha och köra fram å tillbaka till jobbet så räcker det kanske med en billigare E30. Vill man bara ha en kul bil som ser tuff ut för lite pengar, räcker det kanske också med en billigare E30. Vill man däremot ha bilen som entusiastbil, och endast köra med den på sommarhalvåret, så självklart försöker man ju då hitta en bil som är finare än genomsnittet. Logiskt, tycker iaf jag. Mvh Johan. |
|
Nöjd E30 ägare |
Fredrik M riktigt trevlig Z3:a du har:) vi får göra vad vi kan för att hålla fanan högst för våra välbevarade E30.. Mina entusiastbilar: Länk |
|
Tackar! =) Fredrik M |
|
|
Det kan ju kanske bero på att säljaren tycker att bilen är mycket finare än vad köpare tycker. Bara för att blänker lite fint i lacken är den inte värd uppåt 40', har tittat på exemplar (325i med eftermonterat delar av ett m-paket) där säljaren sagt att den var i kanonskick, men exemplaret hade både rostiga skärmkanter, frontspoiler som hade så mycket stenskott att den såg helt blästrad ut inkl. lacksläpp, läckande avgassystem, sliten kamaxel och rejält tickande ventiler, urdragna lampor på instrumentpanelen, ett tjugotal ägare och dryga 20 tusen mil på mätaren. Ett exemplar med få ägare, runt 10' mil, ingen rost och motor i bra skick och dokumentation så skulle man kunna motivera det priset och kanske t.o.m. lite högre. Av erfarenhet vet jag att bara för att priset är högt är den inte i bra skick! |
|
| Det viktigaste när man letar efter en riktigt bra bil är tålamod. kan ta min bil som exempel. jag och farsan letade i över ett halvår efter en bra 318iS eller 325 (i tyskland naturligtvis. man vill ju inte ha någon rost på bilen) men det slutade med en 320 på mobile.de utan bild i annonsen för 1900€. | |
Nöjd E30 ägare |
Andreasd, mitt exemplar, en 325 -89 hade gått 8000 mil för 2 årsedan (idag 9100) när jag köpte den av andra ägaren, givetvis utan rost, full dokumenterad historik, S-såld. Så efter att ha ägt 5st e30 tidigare så letade jag efter det finaste exemplaret på den svenska marknaden och brydde mig inte om priset. Så jag är i alla fall nöjd. Om det rent ekonomiskt är en bra bilaffär kan man ju diskutera:) Mina entusiastbilar: Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.