|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Nöjd E30 ägare |
Har länge tänkt på en sak, varför vill nästan alla som skall köpa en E30 325 ha en som är så billig så möjligt? Finns det inga som är berädda att betala lite extra för att få en riktigt fin E30, brukar faktiskt löna sig i långa loppet... Tiden rinner iväg och snart finns det inte många seriöst fina kvar. Vore kul om jag fick svar från någon likasinnad. Mina entusiastbilar: Länk |
|
jo . lite så tänkte jag med när jag köpte min 325 im . . Min 325IM Länk |
|
|
Tja, ingen vill väl ha ett ris egentligen tror jag. Dock verkar ganska ofta värderingen av äldre BMW här på forumet utgå efter vad som begärs för de värsta risen som finns att tillgå på marknaden. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Jag förstår din tanke och håller med dig till största delen. Dock så är de flesta potentiella ägarna till e30 oftast unga vilka oftast har lite sämre ekonomi och därmed väljer att leta billigast möjliga. Jag själv hade dock valt en finare bil av en billigare modell om min budget inte hade räckt till en fin e30. Håller med dig om att det börjar bli ont om fina original e30, dock så är en påväg tillbaka till samma skick som den hade då den lämnade fabriken Länk /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
Jag sökte en fin E30. 325 eller 318is. Kollade på två 325or i 50k klassen men båda hade skum historia, lite rost och flera andra varningsklockor. Jag anser att det finns väääldigt få eller inga alls till salu som motsvarar det priset! Blev en 318is istället som jag nu ska göra om till något vackert :P MVH Johan |
|
|
Jag letade oxå efter en e30 i runt 50 . . och hittade min pärla ! men jag håller med om att de finns få fina original e30 kvar. Min 325IM Länk |
|
Njuren |
Det handlar om pengar juh.Man e fattig och vill ha en 2.5 liters BMW helt enkelt. Hade jag kunnat hade ja med haft en 7-serie som samlarbil... Money talks BMW - i nöd och lust? |
Nöjd E30 ägare |
kul att höra att det finns fler som värderar skicket, ja menar det är många som tycker man är en idiot som inte köpte en E36:a för de pengar som många av oss lagt på fina E30. Då kan man ju fråga sig, om jag nu ville haft en E36 hade jag ju köpt det... eller vad säger ni? :) Mina entusiastbilar: Länk |
Nöjd E30 ägare |
Njuren, man får prioritera... Jag åker inte på solsemester, eller köper Jeans/kläder för 2-3000/månad. Lägger dem gärna i spargrisen så mina bilar kan sluka i sig dem:) Mina entusiastbilar: Länk |
|
nöjd e30 ägare: Vart åker du runt någonstans då ? / Martin Min 325IM Länk |
|
Nöjd E30 ägare |
Inte direkt slukar i sig pengarna i bränsle utan jag menar kostnader i allmenhet.. eller förstod jag inte frågan?.. Mina entusiastbilar: Länk |
|
jag menar vart i detta land åker du och stajlar med dina bilar . . Min 325IM Länk |
|
|
jag tycker man ska betala efter skicket på bilen...det kan vara värt det... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
| Själv köper man ett fint ex med en del rost.. och fixar upp :) | |
Nöjd E30 ägare |
Martin, har inte bilarna för att visa upp dem, jag är egoist och vill unna mig själv enligt mitt tycke fina bilar.. Själv då? Mina entusiastbilar: Länk |
|
Jag köpte en fulrostig 318iS med runt 25k mil på mätaren. Var billig efter sanslöst prutande, gick billigt och var lättsåld hos skroten efter mycket lång och trogen tjänst. Trots att den såg ut som hej kom och hjälp mig och hade gått långt hade den nån form av körglädje kvar. Jag menar, den var ju svensksåld med en tidigare ägare :) Börjar bli farligt sugen på en e30 318iT nu, i nog fint skick för att det ska vara värt att putsa. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
| Min vinterbil e30 320 köpte jag får små pengar. men urs vad mycket rost de är! kört snart 2 vintrar med den sen skroten eller säljer den! men så skoj vinter bil! men bilen är fin inne å mycket pappar på den.. men rosten fy fan! men tur de för annars hade jag inte köpt den = bra pris! | |
|
Jag letade för två års sedan efter en E30 325im och hittade en till slut som ett äldre par hade haft i tio år gav 42000 för den. Den har gått 10700 mil nu som ny in och utvändig. inte en rostfläck på hela bilen all utrustning utom A/C den är värd varenda krona. Få 325im med den utrustningen. ingen jag vet i alla fall. |
|
|
tjena. min 318-87 är också i grymt bra skick, tycker jag iaf. är dock några småbucklor på den och det sticker lite i hjärtat. ska fixas så fort det blir pengar över. är en import visserligen men en så fin bil går fan inte fåtag på i sverige. allt är orginal. har en audi s4 åxå men det är lika kul å köra bmwn. är mer känsla i den... |
|
|
det är som nån har nämt.. man vill ha rätt mycke att åka med, samtidigt vill man inte betala nåt för den, då blir det rost, och andra dylika fel. min 320 köpte jag som projekt och sen blev jag utan vinterbil, då var det bara att rolla, besikta å köra, Alpina Power! |
|
|
Jag börjar förstå att jag skall vara glad som äger en E30 325 nu. Inte i fint skick men i bruksskick och utan nån allvarlig rost. Bara lite ytrost som jag ska åtgärda i vår. Den är i orginalhöjd och dämparna börjar bli slut märker jag. Skall man sänka eller köpa orginaldämpare igen? Jag är fruktansvärt kluven. Idéer? Hur som helst så går hon sista vintern nu, vill inte låta rosten döda henne.. Synd för den är så kul att sladda på snö o is... mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.