AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.258

Regbesiktiga importerad bil som är sänkt

St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Har läst runt på fordonet om vad som gäller vid import och registreringsbesikningen men inte riktigt hittat svar på min frågor.

Om ingenting är skrivet eller angivet i fzg-briefet blir då en bil underkänd i Sverige om den är sänkt 60mm fram och 40 cm bak med nya fjädrar och har ett onormalt stort utblås från avgasburken. Eller måste bilens orginalfjädrar sättas på innan besiktning samt ett nytt avgasrör?
li
1.959
liste
535i -89
Sänkningen BÖR inte ställa till några problem då den är ganska moderat, men slutröret av "onormalt stor" diameter kan nog generera ett nedslag. Överlämnar dock exakt besked till Jesperado. :)
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Här är en bild Länk pipor.jpg på ändröret som jag tycker ser groteskt ut och ska bytas så fort det går, men bilen ska in på regbesiktning på tisdag så jag kanske inte hinner det. Alternativet är att skjuta upp besiktningen ett par dagar.

Enligt TûV pappren så är den sänkt 60mm fram och enligt förre ägaren också som satt på dem. Som är är nu kan jag nästan inte köra upp för en fasad rännsten rakt fram för då slår det i, dock inte om jag kör upp på snedden. Känns ju inte så roligt tycker jag och kommer att höja den lite. Det är en E30.
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
ahh länken blev fel, tar den igen....
Länk
li
1.959
liste
535i -89
Hmm... Jag vet inte varför, men jag fick för mig att det var en E39 - troligen för att du hade en förut, om jag inte minns fel. :) 60 mm på en E30 kan nog bli svårt att få igenom, faktiskt. Ändrören såg ju... eeh... speciella ut. :D

Jag ändrar mig alltså och tror INTE att du får igenom bilen med den sänkningen.
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Nä jag misstänker nog det också men hoppas att Jesper läser tråden och gör ett utlåtande. Fick med orginalfjädrarna i en kartong så de kanske måste på.
Fyndbörsen importerade en Ådi S2 för att göra en importföljetång och denna bilen var/är riktigt låg med ställbara koni (har jag för mig).
Den var så låg att dom fick lyfta lite i framskärmarna när den skulle in på bilprovningen för reg.bes.
Inga vidare kommentarer om att den var låg.
Numera har vi höjt den 20 mm så bilskrället går att använda. :-)

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
He He den var bra micke "lyfta lite i framskärmarna". Ja ska man köra sådana bilar här i sverige får man höja en del!

MvH Bmw 4-ever
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Ok, då borde det fungera utan ändring då. Fick med orginalfjädrarna vid köpet men hinner inte byta innan reg.bes.
Tar en chansning och ser om någon oponerar sig.
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Ingen av ändringarna ska föranleda ett underkännande vid registreringsbesiktningen...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Min tidigare importerade 540 E39 var så sänkt att dom inte kunde lyfta den på den årliga besiktningen. Visste inte om detta då det inte var jag som tog in den. Enda kommentaren var en axelryckning och "ja, då får vi väl strunta i det". Och den var sänkt innan importtillfället så det bör väl inte vara några problem.
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Det låter bra. Har i dag visat bilen för en annan ägare av e30 cab och hans var sänkt på samma sätt och sa att det inte är något konstigt med det. Det är nog bara jag som är ovan med den typen av bilar. Har inte haft något liknande på 20 år.

Så det är bara på med sidoblinkers och iväg glad i hågen i morgon. Ska bli kul att registrera bilen och jag hoppas att den gås igenom grundligt för det är så jag vill ha det på en besiktning, för min egen och medtrafikanters skull :-)
rsarits
530:n jag köpte i Tyskland förra året hade bara 50mm markfrigång i fram, det var inga som helst problem att reg. besikta.
Däremot bytte jag fjädrar runt om för att kunna köra med bilen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.