|
|
|
|---|---|
|
har ju bara 150 hk...vill ha ut lite mer... hjälper chippet något? vill ha typ 20-30 hk mer så kan jag göra för att få ut det? | |
|
Sök :D annars chip,luftfilter, avgasystem hela vägen ink extraktor och kammar så kanske du har fått dom där 30 hk :) Ett billigare alternativ är ju Turbo... Eller det smartaste, sälj 320in och köp en 325a |
|
|
Det absolut smartaste är mycket riktigt att sälja bilen och köpa en 325i. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Hej Skaffa en 325 motor kompl.med box&luftmassemätare och stoppa i så har du ju 192Hk istället,är nog den billigaste trimningen du kan göra. Mvh Christer www.volvobmw.com |
|
|
Håller med wonderboy, då får du ju samma låga försäkring också. /markus |
|
| Var väl en 318is han hade.Då kan de ju dock bli lite problem vid bes. med en 6a istället för 4an som sitter i 318is. Eller? | |
|
dragon: Däremot frågar han ju på 320 24V så då är det ju en sexa. Kan rekomendera att byta till en 2,5:a, den lägre utväxlingen i 320 gör att den blir riktigt rapp. _______ //Niklas |
|
| aha kom på mig. hade ju inte läst rubriken bara vad han själv hade för bil. Håller med Koni om de med utväxlingen. Min 320 E30 blev riktigt kul efter byte till större motor å med orginal utväxlingen. | |
|
bytte bort 318 i helgen mot en 320..har bara inte hunnit ändra mitt info.. har oxå funderat på att lägga en en 2,5:a eller en 2,8:a vad ská man ge för en sån motor om man hittar det? |
|
|
2.8an är mkt dyrare än 2.5an, mkt pga nyare ärsmodell, men ochså pga att den tillhör en annan motorfamilj, dvs m52an, vet inte hur det är med kabelstam osv motför m50 som du har nu, men skulle inte fundera så mkt på det alternativet, blir nog så dyrt.. men misstänker att 320in och 325an torde ha samma kabelstam osv, bara boxen som skiljer, nån annan får svara huruvida det stämmer.. men en ren motor och en styrbox är itne så fasligt dyrt, men om du vill ha mer köra, varför köpte du inte en 325 direkt?.. kan inte skilja så mkt i pris så det är värt att bängla med sånt här när man ändå ska byta bil.. /mvh jocke |
|
|
glömde... skillnaden mellan m52 och m50 är bland annat att den förstnämnda är helt i alu, dvs blocket och allt.. och diverse andra saker.. /mvh jocke |
|
| jokko: Jag skulle vilja påstå att prisskillnaden mellan ex: 320/325 är rätt stor.. 320 kan man hitta riktigt överkommligt, eller i alla fall jag.. :) | |
|
köpte min 318 is för 20000kr fixade till och stylade den för 5000kr bytte den rakt av mot en 320 -91 som gått 16000 mil rostfri med m3 spolrar dubbelvinge 17" hjul 4-dörrars min gamla var en aningen rostig coupé på 27000mil..-92 tänkte inte så mkt på att 329 va slö tänkte mest på att jag gjorde en jävligt bra affär.. har den i 25000kr å det måste ju vara billigt för en 320 med 16000 mil å full servicebok.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.