AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.351

Är jag först med att ha kört nercabbat i år?

Sida 1 av 2
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Frågas kom?

Nu är det bevisat att jag nog inte är riktigt frisk i huvudet när allt kommer omkring. Trots en temperatur kring nollan så kunde jag inte motstå att ta årets första cabtur när jag nu hade chansen. Bilen ifråga var en Z3 2.2 -02 med 1500 mil på mätaren som hade varit ute på en provkörning. Solen sken och det kändes dumt att bara köra ner bilen i garaget på en gång, så jag tog ner taket, drog upp värmen på max och körde sedan en kort sväng. Av någon anledning tittade folk extra mycket, undrar vad det kan ha berott på? :D

/Masten

Z-träff 1 maj! Länk
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
Det låter ju helt underbart !!

Blir det fint i morgon, så tänker nog jag oxå ta en kort runda med taket nere :-) ... folk får tro precis vad 17 dom vill :-)))

** Lycka är att se livet genom en solstråle. **
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Stopp NU :)) är bara början på februari, låt inte vårkänslorna rinna väg för långt för då blir besvikelsen större när ni får plocka fram snöskovlen igen, har åkt cab ovanför molnen och i -15 :))
Idag hade man önskat att sommardäcken suttit på, med tanke på väglag och väderlek.

///MVH Hasso
Länk
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Masten,

Inte den farten du håller på vägarna så är det ingen risk för köldskador :)

Har du varit och tittat på en ny bil ?
Visa användare
227
oooo_quattro
520xDT -16
HÄRLIGT!!!
"Folk" i allmänhet tror nog det är kallare än vad det är att köra nercabbat. Runt 0, sol, full värme samt vindskydd och farter under 50 så går det rättså bra. Jag väntar dock till 1 april då min skall få komma ut.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Strålande Masten.. Synd att jag inte fick bli först i år igen då.. :-( Saknar fn förarstol..

Maria: Har inte Du ht på?? Jag har själv fått hjälp av Masten att bara ner den i källaren för att underlätta stereo-meckande.

/Caspar
Z-träff 1 maj Länk
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Hobbe: Bah, jag var faktiskt uppe i 80 km/h så det drog lite iaf! Hade inga ytterkläder på mig kanske jag ska tillägga, det stärker ju teorin om att jag har mer än en skruv lös... :)
Har inte varit och tittat på ny bil, däremot har jag ju som bekant ett jobb som ger vissa förmåner ;)

oooo: Absolut, så farligt kallt är det faktiskt inte. Halsduk och mössa är nog att rekommendera om man ska åka längre sträckor dock.

/Masten

Z-träff 1 maj! Länk
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Caspar: Äsch, skit i förarstolen, pimp-faktorn blir så mycket högre om man sitter extra långt ner :D

Maria: Precis som Caspar säger så är hardtopen rätt så otymplig. Den väger inte så farligt mycket, men man måste absolut vara två för att ta loss den.

/Masten

Z-träff 1 maj! Länk
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
Hasso, några tankar på någon snöskovel finns inte i min tankevärld just nu :))

Caspar/Masten: Jag tog av HT´n för ett par veckor sedan, och lade den i "skyddspåsen" .. och det tog TID vill jag lova. "Påsen" var så trång att man skulle ha behövt skohorn för att få ner ht´n i den. Aldrig mer att jag försöker igen.

För någon vecka sedan satte vi på HT´n igen. Vi var tre personer som hjälptes åt att lyfta den på plats.Det gick betydligt lättare. Den väger c:a 23 kg .. jag tyckte det var så otymligt/jobbigt, att jag funderar allvarligt på att köpa en sån där universalhiss. Då kan jag ju sköta det själv, utan att behöva be om hjälp varenda gång man ska ta av/på ht´n.

Så jag åker nog ner till BMW i morgon och frågar vad priset är på en sån.

Någon här som har införskaffat en universalhiss ?

Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Caspars universalhiss kallas för Masten och tar betalt i högtalarelement :)

/Masten

Z-träff 1 maj! Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Jupp!! I Stockholm har vi återgått från moderniteter som pengar, här betalar vi med det vi har.. Maria, jag kan rekommendera Masten som universalhiss, funkar mycket bättre än BMW orginal-hiss i tex trånga trappor!! :-)

Masten: Jovisst är det pimpfaktor som f-n att sitta på golver lutan mot golvbrunnens slutvägg, men.. man ser inte ett smack (parkerade iofs ganska bra sist, 3mm innan inpact i 530'n..) och når inte till pedalerna och ratten.. men men det är väl sånt man får leva med.

JAG VILL OCKSÅ UT OCH ÅKA NERCABBAT!!!!!

/Caspar
Z-träff 1 maj Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Bara för känslan... 1 maj är bara 84 dagar bort...

Förra året.. Länk Länk

/Caspar
Z-träff 1 maj Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
och... Länk

/Caspar
Z-träff 1 maj Länk
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Carl (två.åtta här på forumet) körde nercabbat med mig i början av förra veckan så du hann nog inte först ändå masten =)

Det är ju helt underbart att köra utan tak även i minusgrader... räcker med en tjock tröja sålänge man fått igång värmen och kan blåsa på lite med den ju.

Var ute med camaron igår och körde utan targa'n oxo... den däremot blir det kallare i... jänkare och aerodynamik är väl kanske inte nån känd kombination =)

/Magnus
Ba
26
Bagge
Z3 2.8 -99
Ja, då var årets första nercabbade tur gjord för mig me. Hur skönt som helst att glida runt i solskenet...
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
Jag hann inte med min premiärtur att åka nercabbat idag ..kanske i morgon :)) men jag hann med att beställa en universalhiss och adapter till HT´n iaf.

Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Var ute och sotade rent min kära mors Honda S2000 igår. Mums!
Dock åkte inte cabben ner. Jag är alldeles för rädd om mina öron =)

Länk
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
1Björn,

Du menar att öronen tar stryk av symaskinsylandet vid 9000 rpm ? :)
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Magnus: F-n, ni 031:or ska alltid vara värst! :) Nåväl, jag var (tills motsatsen är bevisad!) iaf först av folket norr om Göteborg :D

/Masten

Z-träff 1 maj Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Masten/Magnus: Göteborg räknas inte, det ligger ju nere på kontinenten!! :-) Blir det någonsin minusgrader söder om Danvikstull???

/Caspar
Z-träff 1 maj Länk
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Caspar: Hehe jo vi har faktiskt kyla här nere också... just nu t.ex. har vi iaf -5... såg en SAAB som gled i sidled in i en trottoarkant imorse... var en bra start på dagen =)

Han fortsatte som ingenting hade hänt... sopiga satar som inte bryr sig om sina bilar.

Jag vet inte hur det är i andra delar av landet men här nere så gör dom ju rondellerna feldoserade så så fort det är lite halt så glider man ur rondellen om man kör över 2 km/h.... dumma jävla trafiknissar.

/Magnus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.