|
|
|
|---|---|
|
så, renoveringen av touringen tog sig en vändning när jag plockade av bakaxeln och skruvade ner den i delar för att rengöra, laga och sen sätta ihop...skall byta alla bussningar så det blir riktigt gjort! hittade en annons här på börsen (för inte så länge sen) där en vänlig själ gjorde nylonbussningar till silentblocken och diffupphängningen, nu är den som bortblåst?? var är den? sen undrar jag vilka bussningar man skall ha från kg trimning? förutom silent och diffbussningar ska jag ha dom 2 som håller kränghämmaren samt dom 2 som sitter i vardera bärarm...vilka är det, sidan är lite kryptisk tycker jag :) MVH Johan K | |
|
Om du kollar här Länk och på Länk så ser du att på kg-trim så är bmws art nr utsatt på bussningarna ;) Hör med Lennart om han har hårda bussningar annars vet han säkert vem som säljer. Om det är dom gamla gummibussningarna som sitter iså byt allt, även om dom verkar ok vid första anblik så är dom det inte! |
|
| anblick....jag menar anblick!! *s* | |
|
alla bussningar skall bytas självklart! hittade annonsen jag letade efter på 02-tavlan, varför den är borta från börsen förstår jag inte! sitter och glor i etk'n och ser att det som kg benämner som "Rear trailing arm cotton reel bush & stainless steel tube " är bussningen till länkarmarna, om jag har förstått det rätt så krävs det 4 sådana till 2 länkarmar? nästa fråga är ju vad "Alternator mount bush kit of 2" betyder, men då det är 2 bussningar så gissar jag på att dessa 2 är till kränghämmaren? MVH Johan K |
|
|
Alternator mount bush kit är generatorns bussningar. Japp det går 4st SF-1754 till bärarmarna då bussningarna säljes styckevis. |
|
|
Det är Martin Wirbladh från Nybro som tillverkar och säljer silent och diffbussningarna. Martin har 0481-12787. Jag har dom på min taksänkta och de är kanonbra. MVH Topchop |
|
|
ringde martin i söndags och beställde 2 uppsättningar, en till mig och en till mr. olofsson som också ville ha till sin blåvita dubbeli :) sen beställde vi även resten av bussningarna från kg trimning i torsdags så det skall bytas överallt...längtar tills paketet kommer på tisdag :) MVH Johan K |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.