AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
6.444

dubbel glas e32

Sida 2 av 2
Na
16
Narii

BMW 760i -03
BMW 328i cab -98
BMW 2500 -68
Det är dubbla glas hehe, men det kanske inte är skottsäkra. Men skrev det för ja tror det då en polack kasta en hammare på glasrutan utan att den sprack... Fick repor men han betalade en ny...
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Räcker det att byta rutorna och listerna eller måste man byta hela dörren om man ska ha dubbla rutor i sin enkelrute E32?

Har fått tag i dörrar och undrar om jag måste lackera dessa eller om jag kan satsa på mina befintliga dörrar?

Tacksam för svar.
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Kolla på realoem.com om det är samma reservdelsnummer på delarna. Det borde vara något som skiljer eftersom rutorna är tjockare (tror jag)

Bakrutan har jag kollat lite mera på, där är ena rutan lite mindre (den inre), så en bakruta borde gå att sätta rakt in i öppningen på en vanlig bil, och alla lister borde då passa direkt.

Skall kapa ur en sådan bakruta ur reservdelsbilen och lägga på lager...

/Mats J
Jag in förskaffade en ny (bättre begagnad) dörr till min E32:a som det suttit ett enkelt glas i och satt i min dubbel glas ruta från orginal dörren. Behövde bara byta fönster listen.
space_wrecker: Underbart att läsa! Då är det genast mycket lättare att fixa bättre dörrar till min nyinköpta 32a som har dubbla rutor:).

Mvh Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.