|
|
|
|---|---|
andha45 |
Hej, häromdan var bilen tömd på ström (hade glömt något på) och jag lyckades inte få upp den med nyckel, så jag ringde assistans och de kom och öppnade bilen med spett, en sån där stång etc. - alltså genom att trycka ut övre hörnet på förardörren vid B-stolpen. Nu sticker dörren ut där några millimeter. Kommer det att återgå, ska man trycka tillbaka dörren eller vad göra? Han som hjälpte mig hävdade att det inte skadar bilen. |
|
Fick göra samma sak när farsan hade kommit åt låspluppen när han klev ur bilen med motorn igång. Centrallåset gick i lås direkt, och reservnyckeln fanns inte tillgänglig. Bärgaren pressade ut rutramen på passagerardörren fram med en luftkudde. Efteråt fick jag sätta knäet i nederkant på rutan och dra in rutramen lite igen, den orsakade lite, lite vindbrus. Audins konstruktion var visst känslig för det, men det var inga problem att justera tillbaka. Testa lite försiktigt, tror inte att det är några problem alls. Var för övrigt kul att se bärgaren in action, jobbade väldigt säkert och proffsigt. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Knäet i dörrsidan var för övrigt metoden verkstaden använde för injustering av rutramarna... :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
andha45 |
De flesta nyare bilar är nog rätt känsliga för vindbrus. Bilar är ju numera rätt täta och vindbrusets del i ljudbilden blir allt mindre. Tänkte att dörren kanske återfår sin ursprungliga form utan att jag gör något. Det kan ju tyckas som sabotage av min bil, men vi var tvunga att komma in i den på något sätt. Med växel i, handbroms åtdragen och dörrlåset i blockerat låsläge är det inte så lätt att få upp den på bärgaren heller... |
|
Glöm inte att hissa ned rutan bara innan du börjar böja och bända. Fredrik M |
|
andha45 |
Tack för tipset. Det låter rimligt men är lätt att glömma... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.