AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
715

Sänker detta besinförbrukningen och ger mer effekt?

ma
313
magnat
M5 E60 sedan 2005
Hej!

Länk
Såg denna hemsidan. Funderar på ifall det är värt 600kr och ifall det verkligen funkar. Någon som har provat? Sänker den besinförbrukningen och ger mer effekt?

Jag har inte hört någon som har använt sig av det. Ni då , några rykten eller egna erfarenhetter?

"It's furious to be fast!"
ma
313
magnat
M5 E60 sedan 2005
Hittade en till "grej". Länk
Något ni vet om den oxå?

"It's furious to be fast!"
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
:o))

Båda produkterna skulle kunnat säljas via Butteriks!
Båda produkterna har funnits på marknaden under många olika namn under många år, men de fungerade inte tidigare heller! ;o)

Ingen av dem fungera och om så varit fallet, hade alla bilar redan haft dylika produkter som kostar max 2 kr i tillverkningskostnad!

"propellerbladen" skulle kunnat fungera i teorin, men då behöver virveln skapas precis vid själva insugningsventilen. Den eventuella virvel som hindret i insuget kan orsaka, kommer att brytas sönder vid insugsventilen.

Jag vet att Ford experimenterade en del med spiralformat insug vid insugsventilen på dieslar, men jag tror inte att det blev något kommersiellt användbart av det hela....

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det var rätt roande att läsa texten i länk 2 (propellern), mängder av stavfel, blandning mellan svenska och engelska begrepp, märkliga kopplingar mellan olika fenomen och effekter
t ex: "Tester visar också att gaserna hydrocarbon och kolmonoxid reduceras avsevärt i avgasen. Detta ökar faktiskt också avgasrörets livstid!"
Där ser man vad minskning av kolmonoxid och kolväten kan göra för avgasrörets livslängd! :o))

Som ren underhållning är reklamen helt ok, men jag skulle inte betala en enda krona för produkten... ;o)

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
kilroy
Alltid lurar det någon...
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Gemensamt för produkter av denna typ är att i bästa fall så händer ingenting, men i vissa fall kan man räkna med en försämring.

Speciellt "Hiclone" känns tveksam, då det påverkar luftflödet som motortillverkarna lagt ner miljoner på att optimera.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Hade Dahlems cyclone monterad på min Peugeot 405, kostar 900:- på dahlems, köpte min för 50:- utav en missnöjd kund, Påståd 15% effektökning, samt lägre bränsleförbrukning!

Testade, körde en vecka utan någon effektökning eller lägre förbrukning, tomgången började pendla, för då hade en utav vingarna gått rakt igenom gummit, till luftslangen mellan spjällhus och luftburk...

1100:- ny!!

500:- på skroten! Tack Cyclone!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.