|
|
|
|---|---|
| Någon som har haft samma problem som lillbrorsan? Typ en oljepöl på cirka 10cm i diameter under bilen efter att varit parkerad en natt? Detta oljeläckage verkar bli mer och mer efterhand. Jag har kollat att det verkligen är motorolja - 100% säker att så är fallet. Det hänger droppar under "dräneringen" (en liten slits mellan motorn och växellådans sprängkåpa) så jag antar att det är tätningen vid vevaxeln som är på väg att ge sig. Konstigt att kopplingen inte hugger eftersom denna borde få olja på sig. Någon som vet om denna packning är en packbox eller en "textil" tätning (typ halvmåne?) har inte hittat någon information på sprängskisserna som finns på nätet. | |
| knivigt problem det där. När det läckt ett tag blir det typ omöjligt att se exakt vart ifrån läckan härstammar från. Du måste tvätta rent hela motorn helst för att enkelt kunna se vartifrån det läcker. eller så byter du bara alla packningar =) | |
|
tja. det sitter packbox där. Kein |
|
| Exakt samma problem hade jag. MEN i mitt fall läckte ventilkåpspackningen, precis där motorn bara är ett par centimeter från torpedväggen. Det rann ned längs motorn, följde skarven växellåda/motor för att sedan dropp ned under. Kanske samma för "lillbrosan" ;-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.