|
|
|
|---|---|
|
En vän till mig ska byta tjänstebil men han vet inte vad han ska ha. Han får handla för runt 350.000kr och sen har de lite rabbater på de flesta firmorna. Det ska vara en nybil och en touring. Det behöver inte vara en BMW. Kom med förslag. Han har bara 2 veckor på sig att bestämma sig. Den tjänstebil han har idag är en V70 2,4t och han vill helst inte han en likadan igen. KOM MED FÖRSLAG TACK Med Vänliga Hälsningar Jonas | |
|
Om man ska ha en BMW får det väl bli en E46 Touring med utr pkt... 520 E60 hamnar väl över 350 kkr antar jag om man inte vill ha den helt bas utr. V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
E46 320iT med komfort- och lifestylpaketet = helnajs. Spenderade många mil bakom ratten i en sådan i fjol. Det går att färdas hyfsat snabbt och komfortabelt. :) Men med 350 000 som tak räcker det till en 325 tom :) |
|
|
Hej. Han har provat en 325 Touring nyligen men han tyckte den var tråkig. Han har ju precis byt bort sin 316i E46 mot nya A-klass, kanske därför. En snikig 520 touring kan bli ganska tråkigt. eller ? Med Vänliga Hälsningar Jonas |
|
|
Hej! Han borde ta sig en titt på citroen C5, den nya med V6:an och utrustningsnivån är höga på dom där, gasfjädring mm. Plus att det e ett schysst pris! PM |
|
|
523i Touring! Slutdiskuterat :) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Kalle: Bilköpet måste ske inom 2 veckor och blir inte en 523i Touring sen då ? Han ska ha bilen i mars om jag inte minns fel. Men annars är ju en 523 inte helt fel iof ;) Med Vänliga Hälsningar Jonas |
|
|
Jonas, Måste han ta ut bilen inom 2 veckor då? Räcker det inte med att beställningen är gjord inom 2 veckor? Man kan ju förhansbeställa bilar med de nya motorerna, om man så önskar. Annars får han köpa en 330i Touring :P Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Kalle, Det är nog bara beställningen som måste göras. Tror han måste ta ut den i mars. Jag vill gärna att han ska ha en 523 touring. Åker ofta med honom så :P Men han har börjat snacka nya a4 avant men, nej . Vill att han ska ha BMW :D Med Vänliga Hälsningar Jonas |
|
|
Nu kommer jag nog få en hel del skit för det här......men har han funderat på en V*lvo V50? Helschysst bil och diesel alternativet är inte fel det heller! Ok...börja med pajkastningen :) |
|
|
immer: Ingen pajkastning här inte :P Han har varit ute och provkört en v50 T5 och tyckte där var bra drag, men han är trött på volvo nu. Ocg det kan man ju först :D Med Vänliga Hälsningar Jonas |
|
| aaa, missa de att han hade en v70! då kan jag förstå att han kanske vill ha ett annat märke =) | |
|
Jag håller med Kalle om 523iT, om den går att klämma in i budgeten. Jag skulle avråda från Audi A4, möjligen med undantag från den nya 200-hästarsturbon, 2,0TFSI. Men övriga modeller är trista. I hans kläder skulle jag titta närmare på MB C180 TK, gärna med automat. I sin senaste upplaga riktigt fin att köra på kurviga vägar. |
|
|
hej. Nu är det nog bestämt fick jag reda på¨. Han var på audi idag och provkörde både a4 avant och a6 avant. A4 är utesluten. Den har trist och gammal inredning ( nästan kopia av gammla a6) Men en A6:a blir det till 95 % I så fall: 2.4 multitronic. sportstolar larm proline paket. Inte så mycket utrustning i en bil för 362.000kr, ( med rabbat 332.000kr) men han föll för den :P Med Vänliga Hälsningar Jonas |
|
|
Man borde få en Subaru Legacy 3.0 Spec B för ungefär den pengen. Fyrhjulsdrift, boxer sexa på 245 hk. "De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon." |
|
| Alfa 166 3,0 är ett trevligt glidarjärn. schnygg | |
|
E61, inget snack. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
95 Aero kombiskåp? Konstruktionen har många år på nacken nu, borgar kanske för felfritt bilägande i några år. |
|
|
Stavros: Han tyckte inte det var lönt att gå in på Saab ens. Allt känns så gammalt och tråkigt. Konstigt att de inte kan komme med något nytt :P Med Vänliga Hälsningar Jonas |
|
|
Ford mustang V8 skit i kombin köp en släpvagn mh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.