|
|
|
|---|---|
|
nu har man precis fått reda på att man skulle få ta över en BMW 318Ti -96 med det större motor alternativet.. information som jag vet om Ti:n är väl att det är en 1.9 liters motor på cirka 140-149 hästar beroende på motor alternativ..? eller? har jag helt fel? ja iaf, tänkte fråga om det finns några bra trimningsalternativ till "min" lilla Ti..som skulle kunna öka prestandan något.. Jag menar 0 - 100 på 9,0 - 9,9 sekunder, hur imponerande är det? hmm... Har hört att ett öppet luftfilter ökade presandna betydligt ,låter konstigt jag vet men det är det man har hört iaf. Tips och info (prestanda efter "trimning") skulle vara perfekt. Tack på förhand// Simon | |
markus00 |
Ett öppet luftfilter ger absolut ingen effektökning. Snarare en minskning om du inte skärmar av från varmluft tillräckligt. Insugningljudet blir dock något fräckare. |
|
okej, nee fö det vra någon såom sa det, tyckte att det lät hela mysko...men då vet man sanningen iaf.. Tack så mycket |
|
|
Vassare kammar, porta och plana toppen, höja bränsletrycket, extraktor grenrör, kanske lite grövre avgas system utan kattar, slipa om ventilerna, bygga nytt insug, lätta svänghjulet, mappa. Då har du nog en rätt pigg bil. Men om du vill ha mkt hk så ska du turbokonvertera. Mvh Emil Länk |
|
|
Kompressor kanske?? Länk |
|
|
jo om man är riktigt händig ja, haha, kan ju kanppast tänka mig att detta är lätt att göra (nybörjare you know). Byta avgasrör det kan man ju göra, men resten låter dock komplicerat haha ujuj, man känner sig dock gansak obegåvad... |
|
|
Gör det på det enkla sättet istället: byt mot en E36 med sexa (eller V8; inget pyssel eller mek samt en bil som funkar och går att försäkra och troligen kostar dig mindre i slutändan.. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| haha jo men dealen är att man ska ärva denna bil, när mina morföräldrar skaffar en ny. hehe och då har man ju itne lust och säkaj den det första man gör hehe =OP hehe känns juj ltie halv taskigt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.