|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag undrar var boxen som fördelar ljudet till högtalarna sitter i en 750 -90? Mvh Fredrik | |
| I bagagerummet, till vänster bakom hjulhuset. Där satt det åtminstone i min 735iA -91 med största ljudpaketet. | |
|
Det är slutsteget, sen sitter det enkla motstånd och spolar på högtalarna som delningsfilter. mvh / Lars Det är aldrig för sent att ge upp. |
|
|
Fel! Delningsfiltren sitter i slutsteget om man har hifipaketet. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Är du helt säker? Jag minns det som att jag hade motstånd på mina diskanter då jag plocka ur dem och jag har stora paketet. Men jag kan ju minnas fel, inte första gången. Var isf ligger delningarna? mvh / Lars Det är aldrig för sent att ge upp. |
|
|
Alla delningsfilter ligger i slutsteget, det går två sladdar ut till varje högtalare. Totalt blir det 20 sladdar till de 10 högtalarna. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
En liten fråga...jag har bara 8st högtalare....2st bak 2st vid golvet fram 2st i instrumentbrädan samt 2st i framdörrarna. Vart sitter dom 2 sista?? Har jag missat något..:-) Peo |
|
fjamsetramsa |
Då har du inte stora paketen annars har du diskanter i a stolparna.. |
|
Du har nog fyra stycken bak, titta en gång till. 2*(bas+diskant) //Magnus |
|
|
Själv har jag för övrigt offrat slutsteget där bak och återvunnit filterna ur det. De använder jag sedan tillsammans med min vanliga sony-cd och originalhögtalarna, låter i mina öron brusfriare och bättre än det gamla möggiga steget. //Magnus |
|
|
Hej Jag tar upp den gamla tråd igen pga. mitt problem med stereon i 540. Den har slutsteget i skuffen och jag vet inte om det fungerar eller inte. Kan man testa det på något sätt? Problemet är som jag beskriver här (Länk att stereon bara fungerar när motorn är avstängd. Jag anar att det har med slutsteget att göra. Kan någon förklara för en amatör hur man kopplar förbi originalslutsteget och använder en modern huvudenhet med inbyggd förstärkare till orignialhögtalarna? Hur kopplar man ihop kablaget runt slutsteget i skuffen och vilka delar från det ska jag spara och koppla in separat? Är mycket tacksam för hjälp med detta otroligt irriterande problem. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.