|
|
|
|---|---|
|
hur mäta upp gasspjällgivaren den klickar i rätt läge snart en 735 till salu nu har jag ruttnat | |
|
Spjället stängt: Kontakt mellan mittenstiftet (2) och ett av de andra, låt oss kalla det nummer 1. Spjället helt öppet: Kontakt mellan mittenstiftet (2) och det andra stiftet som vi kan kalla nummer 3. Alla lägen däremellan: Ingen kontakt mellan något stift. //Magnus |
|
|
men det är typ 6 eller 8 stift |
|
Paap Reeder |
furom! Kan du maila en bild till mig på den j***a kontakten. MVH /// Paap R |
|
ska försöka kameran har strulat |
|
|
Jag tror du menar luftmängdsmätaren..? //Magnus |
|
|
nej den sitter på samma axel som gasvajern och det torde vara spjällgivaren som sitter på andra sidan ??och den klickar när den slår i botten för då kopplar den väl in tomgångsmotorn eller har jag fel???? |
|
|
hur lägga in bilder |
|
|
Lägg upp bilden på en webserver och länka till den. Det verkar som att din bil har en annan givaren än min utifrån din beskrivning.. //Magnus |
|
|
6 polig har bilder men vet inte hur jag gör för att få in dom hjälp |
|
|
skicka på era meil |
|
|
Länk skit oxå |
|
Paap Reeder |
.. den dosan är i princip samma som på min M30. Ställ den så att den knäpper till så att spjället går ytterligare tillbaka ca 1 mm sett på dosinställningens "vinge". Du kan se om den står fel genom att motorbromsa varvid förbrukningsmätaren vid rätt inställning skall gå ner på 0. Sedan måste du ju givetvis även kolla fullgasläget .... att den knäpper till vid kick down. MVH /// Paap R |
|
ok ska kolla det i morgon ikväll om jag hinner men det är om allt står rätt så det inte är nåt mer som felar tycker den mätarn påminner mer om en jojo först funka den inte alls |
|
Paap Reeder |
... står den så att den inte klickar till på "spjället stängt" kommer CO att åka upp. Det gjorde den på min för nått år sedan på SBP. Härligt "fel" att upptäcka ... justera 1 mm ... tebaks till SBP- hallen efter 4 tim .... klart! MVH /// Paap R |
|
ja min stod på 0.0 vilket inte heller var bra men han kunde inte göra nåt |
|
Paap Reeder |
... måste klicka till innan spjället helt "går till bords" s a s. MVH /// Paap R |
|
ja ok ska ta ledigt från frugan imorgon och skruva lite hitta nåt att man kunde få bort felkoder med gaspedaltestet kan det stämma eller missuppfatta jag det hela |
|
|
har för mig att mätaren går tillbaka i botten när jag motorbromsar kollar imorgon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.