|
|
|
|---|---|
|
tjena! jag har några gånger råkat ut för att det börjar vibrera som satan i vinrutetorkarna när jag kör över typ 110-120km/h... är det nån som vet vad det kan bero på, jag har inte orkat kolla om det är nånting som sitter löst än men jag tänkte att det finns säkert nån här som vet så slipper jag leta ihjäl mig =) bilen är en 530i-94 | |
|
Har du original torkarblad (med spoiler)? Fungerar förspänningsmotorn på förarsidan som den ska och är den riktigt inställd? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Tigerr |
vinrutetorkare.. ^^ är det gamla eller nya torkare? de kanske är lite slitna, och därför står för högt upp på rutan.. och att de då påverkas av fartvinden. för övrigt så är e34 en bil som har lite ljud för sig när det blåser. så är det bara.. |
|
om det är original vet jag inte, men det är iaf spoiler på. kan det va fjädern som är utmattad så torkaren börjar studsa mot vindrutan av lufttrycket i högre hastigheter...? i farter under 100km/h låter det aldrig |
|
| det svåra är ju att kolla vad det är som låter när man kör i 120 =) | |
| Hejsan! Jag hade ett liknande problem för ett tag sedan, men det visade sig att det var plastgallret över ventilationsintaget som vibrerade. Lite karosserikitt och dubbelhäftande tejp löste problemet, så nu njuter jag av sexans mullrande istället... | |
Tigerr |
är torkarna gamla så tror jag att det bästa är att byta dem. bara det att de kostar 400 kronor, så det kan vara bra att veta om det verkligen är de som låter.. men jag hade börjat där. fortsätter ljudet sen så vet du att det är något annat och då kan man fortsätta felsökningen därifrån. hoppas att du slipper oljudet snart. :) |
|
tack för tipsen, grejen är att när jag kör och det börjar vibrera, så har jag testat att sätta på vinrutetorkarna, och då har det tystnat. Så jag är ganska säker på att det är torkarna som låter, men det kanske är som ni säger att de är slut helt enkelt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.