AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
512

Bra verkstäder i Östergötland som klarar 750?

Hej
Ev. så lutar det åt att jag investerar i en BMW 750 (E38), jag har surfat runt lite i forumet och kollat sökfunktionen, så jag känner att jag vet vad jag ger mig in på, men en fråga har jag, finns det några bra verkstäder som kan serva/reparera 750'in som inte är direkt BMW verkstäder (även om tips på dessa mottages tacksamt), eller behver man själv ha lokaler och tid, för att äga en 750 eller känna en "privatmek (finns det någon på forumet)?

Tacksam för svar.

Micke
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Vad räknar Du med att göra, förutom service? Man kan göra massor själv, om man inte har tummen mitt i handen, så att säga...men det har Du säkert inte :)

BMW-bilar är rätt snälla att hålla på med, men kräver iofs. viss erfarenhet av mekaniska jobb...samt ett större sortiment av riktiga verktyg. Tar man bara bort alla designade plastkåpor, är allt rätt "straight forward", faktiskt :) En motor är en motor är en motor.... Däremot INTE elen... :(

Snacka lite med "Paap Reeder" här på forumet! Han är lite av "guru" på 750:n, och kan säkert ge Dig de bästa av tips :)

Mvh
Anders

BMW - Liebe auf den ersten blick...
Hej Kraftwerk
Tack för ditt svar.
ja, vad räknar jag med att göra+
Egentligen inte mycket, då jag är hänvisad till GDS-hallar (lite oljebyte osv).
Så egentligen räknar jag med att betala för det mesta, så därför söker jag seriösa verkstäder eller privatpersoner (finansministern behöver inget veta) som jag kan vända mig till.
Hur snackar jag med "Paap Reeder" är det bara att skriva en fråga eller?

Mvh
Micke
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Javisst! Eller maila honom! Sök på "Paap Reeder" i sökfunktionen på forumet, så hittar Du honom! Betala nu inte för mycket, för service o ev. rep. om Du inte behöver... Ta hjälp av alla trevliga BMW-ägare som finns här på forumet i stället :)

En 750 ÄR fet, och en helt underbar vagn...

Lycka till!

Mvh
Anders

BMW - Liebe auf den ersten blick...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.