|
|
|
|---|---|
|
Min bakrutetorkare och spolning har dött. Skedde i samband med att låsmekanismen till bakluckan pajade, (hård smäll i bakluckan av frun). En gång när jag öppnade och stängde bakluckan åkte torkaren och ställde sig i mitten och stannade igen. Är det ett gemensamt relä/styrenhet som styr torkaren och spolningen? Var sitter de i så fall? Tacksam för tips! Slettenmark | |
| har haft samma problem efter mycket letande hittade jag ett kabelbrott vid höger gångjärn | |
|
Tack för tipset! Hur öppnar man upp gångjärnet för att frilägga kablarna? Är det någon plastbit man tar bort? Har för mig att jag såg någon torx-skruv... Mvh Slettenmark |
|
|
Detta borde väl vara till hjälp: Länk |
|
|
Tack! Ska hem och titta där! Slettenmark |
|
|
Hej och tack för hjälpen allihop! Jag monterade bort plastlocket till kabelstammen vid högra gångjärnet. Därefter tog jag bort isolertejpen och drog sedan i kablarna en efter en. Snart upptäckte jag att den röd/vita kabeln, dvs spänningsmatningen till både pump och torkare var avbruten och ärgad i änden. Jag lyckades dra i hela kabelstammen och få ut kabelstammen 2 cm så att jag fick dit en skarvhylsa. Nu funkar den utmärkt! Mvh Jesper Slettenmark |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.