|
|
|
|---|---|
|
Har läst massor av inlägg där folk har stoppat in kortet till orginalmonterade gsm telefonen bak i bagaget. Har alla detta? Jag har letat ihjäl mig efter ställen att stoppa in kortet utan att hitta något. Vart sitter lådan man stoppar in kortet i? Skulle verkligen behöva detta då mitt kort fastnar i telefonen ibland och är riktigt krångligt att få ut. | |
| På min touring siter det på vänster sida, längst upp under sidoklädesln vid hjulhuset. Man får ta loss panelen framför cd växlaren. Hoppas det förklarar något... | |
|
Har inte orkat gå ner i garaget och kollat än Är det någon som vet om den sitter på samma ställe på en sedan? |
|
| Jag tror att det sitter på ungefär samma ställe. | |
|
Var ute och kollade nu men hittar verkligen ingenstans att stoppa kortet. Hur ser lådan ut? |
|
| Jag kan ta ett kort imorgon om du vill. | |
| gärna det | |
|
1. Öppna sidan till vänster genom att dra i det lilla handtaget som finns där. 2. Kolla överst i "hyllan" framför dig så ska det finnas en avlång grå/brun (kanske svart) "låda". På vänstra sidan av den, mot bakljusen till, ska det finnas ett hål för kortet, det är för ett HELT kort och inte för ett uttaget sim-kort som man vanligen har i en handhållen mobil. Du bör kunna känna dig fram då det är svårt att se där. /Hammar |
|
| ok, misstänkte att det var den lådan (svart ca 20x8x2cm) och kännde runtom hela men kunde inte hitta något hål att stoppa kortet i. Det var ju väldigt trångt där, får plocka bort lådan helt och kolla. | |
|
Hehe.. har tagit kort idag men hitta f*n inte sladden till kameran :( dock så klarar du dig nog med hammars beskrivning |
|
|
bmwlundqvis: Jobbigt, skaffa kortläsare istället. ;-) Där pilen pekar är kortplatsen. Man kan nänna sig för där lite så hittar du snart, sitter ganska svåråtkomligt egentligen så det kan vara svårt att hitta rätt. /Hammar |
|
| Då är jag och kollar på rätt ställe men där finns inte någon öppning, då finns det alltså flera sorters boxar. Har precis stått i garaget i 30min och undersökt min svarta låda och det finns absolut inget ställe att stoppa kortet. | |
| Kollar man på bilden som hammar länkar till så ser det ju ut att gå in en antenn i den lådan vilket det inte gör på min, bara en stor kontakt i ena änden. | |
|
Persson: Då kan det vara så att du har en nyare modell kanske, som saknar den möjligheten att ansluta ett extra kort. Det stämmer att det är en antennkabel kopplad till boxen. /Hammar |
|
|
ok, dom nyare har inget kort alltså. Undra vart min antenn sitter då. Vet att det sitter ytterligare en lite metallåda över den svarta lådan som det går inn antenner i, någon som vet vad det är för någon låda? |
|
|
Skumt är det i alla fall. Kolla om du ser något som liknar det du har på denna sida: Länk Eller denna (verkar mest troligt): Länk /Hammar |
|
|
Jag tror det är en "DUAL BAND CABLE COMPENSATOR". Länk Av bilderna att döma så verkar det inte finnas en ingång för kort. Om du kollar på denna så ser du att det finns en ingång: Länk Den liknar mer den jag har, som har extra kortingång. /Hammar |
|
|
Precis den du länkar till är det jag har, såg att det var rätt tydligt på dom andra att det fanns kortplats. Tack för hjälpen ivarjefall, får bli till att fixa ett extrakort som alltid sitter i telefonen då. |
|
|
Dual band cable compensator bör vara en förstärkare för sändning/mottagning, ingen telefon med SIM.läsare osv. Den används på bilar som har en ficktelefon i kupén i nån slags hållare osv. Verkar som du inte har själva telefondelen med läsare osv om du inte hittar antennkabel och kortläsare på lådan som annars sitter som på bilderna ovan, alldeles intill bakljuset. Har du en lur i mittarmstödet med kortläsare undertill? FP |
|
| Det jag menade var att jag har både den svarta lådan och dual band compensator bak, alltså den svarta lådan som finns på bilderna i hammars senaste post. Fast nu när jag kollade så står det ju att den svarta lådan bara är till laddningen vad jag kan förstå. Det sitter en telefon som det står bmw på(ser ut som en gammal motorola) med lucka på, man stoppar in kortet i nederkant på den. Det går även att ta loss telefonen om man vill och koppla bort sladden. Detta kanske inte är orginalmonterat när jag tänker efter men det står telefon på utrustninglistan. Kanske är någon tidigare ägare som bytt ut den fasta luren mot en bärbar variant. | |
|
Helt riktigt, det är ingen RF-förstärkare som jag menade utan en anpassningsenhet osv. Då har du en Motorola V3690 eller motsvarande ficktelefon (med BMW-logga) i kupén, och då har du ingen extra läsare osv. Detta fanns som variant till fast lur och telefonenhet i skuffen osv. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.