|
|
|
|---|---|
|
hade tänkt att plocka bort katten från min 318i -88. Är det laglit på den modellen att plocka bort den eller får jag rensa den.. Eller måste den var i funktion. vet att det ha med årsmodell och sånt att göra •Alpinweiß • BMW • Team PuffSpin Racing • ♥ BMW - Körlek vid första bakvagnskastet ♥ | |
|
Det har ingenting med årsmodellen att göra, kraven är samma för samtliga bilar som i sitt ursprungsutförande är utrustade med katalysator. Enligt lag ska den sitta där, och den ska fungera... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Hej varför skall du ta bort den då? väldigt lite mening om du jagar hkr har jag lärt mig av allt läsande här på power... men det där att det har med årmodel har jag också hört men då har jag hört att den skall sitta där men om den fungar är en annan sak .. men ta reda på det närmare för om det är fel så kan det bli ganska så rejäla böter Bimmer |
|
|
Den ska sitta där, men ingen kollar på -88 om den funkar, så du kan rensa ut innehållet. Det kan kanske ge nån pålle, men ur miljösynpunkt är det ingen hitt. På min 325a har jag ingen katt, men den är flyttgodsimporterad och behöver ingen avgasrening alls. |
|
|
Det är bara rensa. den ska bara sitta där. Kein |
|
|
hur renasar jag den då??? Ljudet blir väl mer (tryck) i på höga varv?? eller?? •Alpinweiß • BMW • Team PuffSpin Racing • ♥ BMW - Körlek vid första bakvagnskastet ♥ |
|
| Hacka och skaka tills det blir tomt, en bit armeringsjärn eller liknande. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.