|
|
|
|---|---|
|
bmw: n blev såld idag, så fort dom såg den blev dom kära så det va kontanter i handen som gällde. Nu letar jag bilar som en tok, skulle väldigt gärna vilja ha en svart 325: a E36 men hittar inte så mycket. har en budget på ca 30 o köpa en bil för. Vill ha en bil som är snabb, ser bra ut men inte drar så mkt. Vad har ni för förslag? mvh "I´ll make him an offer he cant refuse" | |
| Både snabbhet och skönhet är ju rätt individuellt, men jag tycker du ska titta på 525 eller 535. Det finns ett ganska stort urval av dessa i din prisklass. | |
|
mm 525 har varit intressant förr fast dom väger väl så hiskeligt mkt? 325 med samma motor e både snabbare och snyggare tycker jag. men ni kanske tycker annorlunda? "I´ll make him an offer he cant refuse" |
|
|
det är ett stort steg mellan 525 och 325 vad gäller komfort och materialval... frågan är om du kommer att stå ut med en E36 när du haft en 750? Det skiljer lite i kvalitet och komfort.... E34 kanske är ett litet mellansteg... men som sagt... det beror på vad du vill ha.... vad vi tycker är mindre viktigt då det är du som ska ha bilen V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
är det bra kvalitet på E36 modellerna? 5 serien känns lite "inte snygg men inte ful" och den e inte speciellt rapp heller. "I´ll make him an offer he cant refuse" |
|
|
jag tyckte inte det... därför valde jag E34... tror rätt mkt att det är en smaksak... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Mitt råd e att du letar upp en fin 535i E34, skön att köra, hyfsad prestanda dessutom e där ett bra bottendrag i motorn... Brukar finnas ganska mkt utrustning i dessa ochså. Enda lilla nackdelen som jag upplevde det var att den låg nog på 1,1-1,3 l/m beronde på körsätt. Det kan ju vissa uppleva som mkt. Sjöberg |
|
320-325 |
min 525a drar ca 0,85 men den är väl lite trött med sina 170hk Supra MKIII |
|
320-325: BMW själva anger att en 525 M20 drar 1.01 l/mil... hur kommer det sig att din bil dra drygt 1.5 dl mindre per mil? Är 0.85 förbrukning på landsväg? V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Att jämföra blandad körning mellan olika personer och bilar är ofta mycket missvisande... Vad är blandad körning för dig? Gasar du mycket i stan? Hur mycket ska man gasa för att det ska räknas som "mycket"? Hur fort kör du på motorvägen? osv... |
|
Jeppe W |
Jag personligen skulle tveklöst satsa på en 535:a med massor av utrustning, nu e jag iof partisk, men härligare bil finns inte.... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.